Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 15 december 2010

Varför undra?

Ja, varför undra?
Sagt och gjort, jag tog gravtestet i handen och tågade in på toan. Ett stort minus. Puh! Skönt! Men sen... en skugga till ett plus. Mycket, mycket svagt. "Gah! Jag som har slutat med alla tabletter och vaggisar!" var min första tanke.
Sen klev förnuftet in. Så klart att det kan ge ett visst utslag. Jag har ju trots allt varit gravid nyligen. Inga konstigheter. Men testet avgjorde mitt val om Hcg-test så nu har jag precis kommit hem från sjukan efter att ha lämnat blodprov. I eftermiddag kan jag nog ringa och tjata till mig en analys av läkaren.

Bara för att förtydliga: hemmatestet var så svagt att jag faktiskt inte tror att jag är det minsta gravid. Jag vill bara få ett utlåtande från läkaren och hoppas på att allt är ok. Hade inte den där konstiga gynekologen varit som hon varit hade jag aldrig haft ett endaste tvivel och inte ens tagit fler tester. Så det är skönt att dubbelkolla för att få lite sinnesro helt enkelt.

Kram på er

8 kommentarer:

  1. Jag såg också först nu att man kan få svagt plus upp till 9 veckor efter MF. Kanske *därifrån* den där omtalade kick-starten kommer ifrån efter MF? Alltså om man redan har hCG från början... haha, nu svamlar jag bara, vet inte alls hur det fungerar. Önsketänker lite. ;o)

    Trist med dumma gynekologen, grr! Men skönt ju att få veta, så att det känns klart och färdigt.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Schysst svammel! Och härligt önsketänkande. :o) Men det kanske är en förklaring faktiskt? Har jag aldrig tänkt på.

    kram

    SvaraRadera
  3. Ingen aning haha, men jag är ju en obotlig optimist också. Men ja, det borde ju kunna vara så? Hihi. Kram!

    SvaraRadera
  4. Hur det än är så är det ju bättre att kolla en gång för mycket och undanröja alla tvivel, vad svaret än månde bliva.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hoppet är det sista som överger oss, som tur är....
    Tack för din underbara stöttning :) Ska kollaupp mera om ÄD när jag orkar, då bombarderar jag dig nog med frågor ;)
    KRAAAAAAAAM!

    SvaraRadera
  6. Cissa: PRECIS! Du har ju så otroligt rätt. Så är det. :o)

    Lilla jag: Du får fråga hur mycket du vill, när du vill. Alltid välkommet!!

    Stora kramar till er båda!

    SvaraRadera
  7. hej där
    inte kul att gå omkring att fundera och oroa sig, bra att du kollar! och den där gynekologen verkar ju hemsk. just i en missfallssituation behöver man ju ännu mer någon med "bomullsvantar".
    men visst är det så att hcg-nivåerna kan vara höga flera veckor efter missfall?! jag fick utslag på ÄL-test några veckor efter mitt MA och fick klart för mig att jag INTE hade ÄL utan att stickan reagerar på hcg.

    du skriver så klokt, roligt och underhållande - inne och läser men hinner inte skriva så mkt nu - jobbpsykos....
    kram!

    SvaraRadera
  8. Jo, så är det ju. Stickan reagerar ganska länge efter så stickor kan man verkligen inte lita på just nu... Det enda jag gör nu är att längta till januari så att vi får köra på igen. Jag VILL bara sååååå gärna få barn! Gah! Att det ska vara så förbaskat svårt.... Morr.

    Jobba väl! Det ska jag också göra nu. En dag kvar sen har jag semester i två veckor! Tjohoooo!

    Kram

    SvaraRadera