Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 2 december 2010

Matematik

Hemma efter en småjobbig dag på jobbet.
Jag är inte hungrig så det blev två mackor med makrill på till middag. Gudagott! Maken får äta gamla rester från i förrgår, hehehee.... Så kan det gå.

Jag är så glad för att BM kändes så trevlig och förnuftig. Det ska bli riktigt spännande att få träffa henne. Till dess ska jag nog fundera fram lite frågor.
På vägen hem från jobbet insåg jag att jag sa fel vecka till henne. Jag tänker helt baklänges just nu. Förmodligen är det för att jag har blivit helt uppfylld av det här...

Insättningen var den 16/11 (tisdag). Då räknas det som att man är i vecka 2. Det måste ju då alltså vara 2+0.
En vecka senare, den 23/11, så är jag alltså i vecka 3+0, d.v.s. jag går in i vecka 4.
I tisdags var jag alltså i vecka 4+0. Idag är jag i vecka 5. 4+2.
Till BM sa jag fel. Jag sa 5+0. Så jag får väl börja med att rätta det när jag väl är där...

Så nu när jag kom hem gick jag på toa och då kom en liten brun sak (nej, det var INTE nummer två...) ut. Nån pyttliten, brun, slemmig grej. Typ en centimeter. Inget mer. Så nu tror jag att det bara är ett embryo som satt sig. Men det är nog ganska osannolikt att det var det andra som kom ut, men ändå.

Och för de som inte klarar detaljer så är det för sent att sluta läsa nu, hehehee...

Glöm inte att kramas

4 kommentarer:

  1. Nu ska jag lära dig att räkna:-)Förutsatt att embryona var fyrcelliga alltså två dygn vid ET så var du i 2+2 den dagen du fick embryona. Du borde alltså vara 4+4 idag.
    Kram Wallan

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte också lite så, när jag läste tidigare inlägg, att det är ett ägg som har tagit fäste och det andra kommit ut.
    Kan det inte vara så???
    Jag hoppas och tror i alla fall, att en blivande bebis sitter där det ska.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Ja, ett sittter nog där det ska. Får vi hoppas!

    Tack, Wallan! Nu kan jag nog räkna bättre. :o)
    4+4. Det låter bra. Dubbla likadana siffror har förföljt mig i evigheter så två fyror ser bra ut. Så får det bli.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej, ville bara säga hej.

    Kram!

    Ett embryo på fyra veckor..reell/faktisk tid(inte gravid-tid som vi räknar i vanliga fall) är ca 4-5 mm. Så dina embryon är nu ca 2 mm.
    Jag tror du har två. Kvar. Blödningar betyder i 99% av fallen inget alls.
    Jag skulle kunna vända på det och säga att det är ännu vanligare med spottings om man har tvillingar. :)

    Eller att sannolikheten ökar för blödningar alls och det är normalt.

    Jätteskönt att du hittade en fin barnmorska!
    Nu ska jag leta efter sängen ..igen. Den bara försvinner och sen får jag leta rätt på den.
    *tröttsamt'

    Har du kletat gravidbaciller på skärmen idag?
    Jag måste ju ha en daglig dos om det ska bli något innan helgen.

    KRAM

    SvaraRadera