Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 14 december 2010

Ljus

När det är så här mörkt så får jag så svårt att kliva upp ur sängen på morgnarna. Jag är galet trött. Därför så har jag stenkoll på när det är midvintersolstånd och jag kan glädja er med att det bara är en vecka dit. Sen blir dagarna ljusare och ljusare, längre och längre. Natten mellan den 21/12 och 22/12 är den längsta på året. Så nästa onsdag vänder det. Skönt!

Jag ser också en gnutta ljus inför nästa FET. Jag verkar inte blöda längre. Och jag har gått ner något hormonkilo också. Så ikväll blir det träning! Äntligen! Nu är det "bara" att invänta nästa mens. Då kör vi igen.
Jo, jag ska boka en tid hos gyn i början av januari också. Hon ska få kolla att allt ser normalt ut efter missfallet så att vi inte äventyrar något. Åååh, låt allt se bra ut och låt min mens komma snart!

Kramas där ute!

4 kommentarer:

  1. Åhh underbart! Precis vad jag behövde läsa idag! Blir också galet trött av vintermörkret, sådär orkeslös på något vis... tur att det är jul mitt i som piggar upp i alla fall! Kom midvintersolstånd och nytt ljus!

    SvaraRadera
  2. Ja, ljus är vad jag behöver! Önskar att vi kunde åka på semester långt bort i solen. Men vi är lite för nervösa rent ekonomiskt över det. Hellre satsa på en till ÄD om nästa försök går åt pipan.

    Nu låter jag som världens deppigaste person ser jag, hahahaa!! Men så hemskt är det inte. För förutom semester i solen så vill vi ju helst av allt ha barn så valet är enkelt.

    Och i jul ska jag äta massor av julgodis också! Tjohoo!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår exakt! När ni har er vilding så kommer det vara värt varenda öre! Det har ni säkerligen hört hundra gånger redan, men det tåls att sägas!
    Så om du väntar på vår egen svenska sommarvärme så kanske du får ha bulle i ugnen dessutom! :o)

    SvaraRadera
  4. Det ska jag absolut ha! Hoppas jag...

    kram

    SvaraRadera