Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 31 december 2010

MMXI

2010 går mot sitt slut. Det blev ett färgrikt år.
Aldrig trodde jag att det skulle bli som det blev.
Hopp, glädje och bottenlös sorg.
Vi har hoppats oss blå och vi har väntat oss gröna.
Vi har gått i ett rosa skimmer av förväntan.
Vi har gråtit i den grå skuggan av ett minus.
Hoppet har återvänt ljust som en gul sol.
Lyckan har lett mot oss med ett varmt rött hjärta.
Och den bottenlösa sorgen har visat sitt svarta djup.
Men det röda hjärtat stannade kvar.
Kärlek.
Trots att året inte blev riktigt så bra som vi trodde så har vi vuxit med varandra.
Vi vet vad vi vill. Vi vet vad vi har. Och vi vet vart vi ska.
2011 kommer inte att ha någon färg. 2011 kommer att glittra.

På tolvslaget ska jag höja mitt glas och skåla för alla som har haft färgrika år.
Jag ska skåla så att det glittrar hos oss alla hela 2011.

GOTT NYTT ÅR!


7 kommentarer:

  1. Gott nytt år på dig...gud vad fint du skrev...det kom bara tårar...så 2010 har det varit så för mig...nu ser vi framåt 2011 kommer bli jätte bra...kram känslig

    SvaraRadera
  2. Ja!!!!, ikväll ska det skålas för ett riktigt glädjesprudlande, fertilt, vackert, roligt, kreativt, inspirerande, roligt, bebisfödarår för oss!

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen ett färgrikt år för er! Önskar er ett skimrande vackert 2011! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra ord Wilda!

    Gott Nytt År!!!

    Nyårskram från Tabasco

    SvaraRadera
  5. Åh! Vad fint skrivet!

    Gott Nytt År! Massa massa kram och massa massa glitter på dig ikväll!

    SvaraRadera
  6. Gott slut och gott nytt åt öskar jag er ;)
    Och 2011 kommer att bli ett kanonbra år.
    Kramiz

    SvaraRadera