Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 18 december 2010

Bubbeltips

Kom på att jag måste dela med mig av bra (tycker jag själv, hahahaa!) bubbeltips så här inför helgerna.

Prosecco la Robinia (nr 7486) - Perfekt som välkomstdrink! 79 degos på bolaget. Variant: Lägg en sockerbit i botten av ett skumpaglas, skvätt ner den med några droppar Angostura och fyll på med proseccon så får du en kanongod välkomst-cocktail.




André Clouet
(nr 7686) - Perfekt skumpa för tolvslaget när man ofta inte har något tilltugg. Funkar självklart även med tilltugg och är god till skaldjur. Och så är den förhållandevis billig. Man får mycket champagne för pengarna: 259 pengar.



Nu ska jag strax in till storstan och träffa en kompis. Ha en bra kväll allihop!

Kram

4 kommentarer:

  1. Eftersom det trots allt ser ut som att vi båda går mot ett alkoholtillåtet nyår tackar jag för tipset...

    Så många gånger har jag varit inne här och tänkt att jag skulle säga något, men så har jag fått en alltför stor klump i halsen (möjligen fingrarna eftersom jag skriver då) och inte kunnat. Fånigt, jag vet. Och jag tror att det litegrann handlar om närheten. Ett andetag emellan. Det som händer andra äd-resenärer ligger så nära. Ett missfall lär mig att det kan ske (efter 4 st tycker man att jag borde lärt mig men jag har liksom försökt tänka att det bara gäller de stackars skruttar jag producerat). Och för att jag på bara ett andetag kan föreställa mig hur det skulle kännas. För mig. Egentligen vet jag ju inte vad du tänkt och känt mer än det du skrivit. Men det svindlar i magen inför att få falla fritt från höjderna av lycka ned i verkligheten igen. Och så har klumpen fått mig att inget säga. Inget kunnat säga. Och jag borde varit större än så. Förlåt. Vid 12-slaget ska jag höja mitt glas och sluta ögonen och tänka "För ett nytt liv" För mig, dig och alla oss som har alltför många nyår bakom sig där vi hoppats och trott att nästa år ska bli bättre - för sämre kunde det knappast bli, trodde vi. I år väntar det nya livet, oavsett om det blir livet jag längtar eller livet jag inte ville ha. Och gud vad jag önskar oss alla att livet i väntan äntligen ska vara över.

    SvaraRadera
  2. Champagne - vad gott!
    Jag har läst ikapp på din fina blogg lite och det smärtar mig att läsa om ditt missfall!
    Hoppas du får en mysig jul och ett gott nytt år iallafall!!

    Jag har sagt upp mig och jobbar min sista dag på onsdag och är sedan ledig hela Jan och börjar nytt jobb 1 feb. Ska bli skönt efter jobbigt år. Har inte hämtat mig ännu från vår besvikelse med IVF. Ser barn/bebisar överallt och får en klump i halsen. Du gör det fantastiskt bra som är så stark!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för drink- och bubbeltips!

    Hoppas du hade en trevlig kväll inne i storstan!

    SvaraRadera
  4. FC, vackert! Tack för de fina orden.
    Jag förstår hur du känner. Den där avgrunden som man kan läsa om och när man inser att det kan hända en själv. Då krampar det i hjärtat. Du är alltid välkommen här, med egna ord eller bara för att läsa. Jag känner med dig så att det knakar och håller ständigt tummarna för dig.

    Klockan tolv på nyår ska jag höja mitt glas och skåla högt för alla som kämpar. Jag ska tänka på er alla, en och en, och önska oss alla ett år av lycka. Det lovar jag.

    Längtan67, men grattis till nytt jobb! Vad kul! Och extra skönt med lite ledigt emellan också. Det måste vara skönt att få fokusera på något annat också... Jag får också en klump i magen då och då. Speciellt när jag ser mammor som är ute och tar en promenad med barnvagnen. Vet inte vad det är men jag får verkligen en klump i magen varje gång. Har ni funderat något på ÄD?
    Jobba väl sista dagen och njut av ledigheten. Och lycka till med nya jobbet (säger jag redan nu). :o)

    Cissa: Tack själv för att du läser! Och kvällen var urmysig. :o)

    SvaraRadera