Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 17 december 2010

Prat

Jag har klivit in i ett enormt lugn. Det känns som om jag vet vad som är viktigt här i livet. Skön känsla.

Igår var jag på julmingel på jobbet. Efteråt gick jag och två tjejer till, till en närliggande bar. Där satt vi och pratade jobb och gled sen in på privatlivet. Ingen av oss har barn och äntligen ventilerade vi det alla tre. Vi är enade om att folk lägger sig i ens liv alldeles för mycket. Är man singel eller inte har barn när man är 40 så tror sig folk ha rätten att ifrågasätta det på något sätt. Märkligt.
Men det var så oroligt skönt att umgås med likasinnade. Och kunna prata om det helt utan att behöva förklara hur man menar eller känner. För de andra två vet. Det var en av de mest givande samtal jag haft på väldigt länge. Vilka kollegor jag har! Wow!

Innan julminglet gick jag och en av de två tjejerna och tog ett glas vin. Jag har inte berättat om henne tidigare här på bloggen men nu gör jag det ändå. Hon har också gjort behandlingar för att bli gravid men lyckades aldrig. Hon valde att inte försöka mer utan leva utan ett barn. Jag har berättat för henne om våra behandlingar. Anledningen till att jag gjorde det är att jag trodde att hon kanske gjort det hon med. Och det stämde ju.
Hon är en helt fantastisk tjej som jag verkligen gillar. Hon är så öppen, ärlig och klok. Hon är inte ett dugg bitter på att hon inte har barn. Hon lever ett utmärkt och otroligt kärleksfullt liv. Det är en fröjd att se henne och hennes man. Deras liv är avundsvärt, så fint har de det! Så att leva utan barn kan faktiskt vara något alldeles särskilt vackert och eftersträvansvärt också.
Framförallt är hon ett fantastiskt stöd. Hon frågar och resonerar. Hur bra som helst!
Det är verkligen skönt att få vädra lite ÄD-tankar med henne då och då. Det händer inte ofta men det gör inget. Igår var ett sånt tillfälle. Jag blir glad av att umgås med henne!

Det var en bra kväll igår.

9 kommentarer:

  1. SKÖNT!! Håll hårt i dem! :o) Kram!

    SvaraRadera
  2. Verkligen! Blir man berikad med så bra tjejer omkring sig så ska man inte släppa taget. :o)

    Men jag måste tillägga att alla som har skrivit här (utom en) är värda lika mycket. Det betyder verkligen otroligt mycket med alla era kommentarer. Och så är det kul med lite nya kompisar! :o)
    Tack allihop!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hur länge till får ni försöka? Rent åldersmässigt menar jag *hoppas verkligen att ni inte har en åldersblåslampa i rumpan*

    SvaraRadera
  4. I Finland är åldersgränsen 45 år. Jag är 41 så lite tid har vi på oss i alla fall.
    I de flesta länder är åldersgränsen 50 år. Men så länge vill jag inte hålla på med det här!

    kram

    SvaraRadera
  5. Men då är det ju ingen blåslampa än på ett tag! Å vad bra, då behöver jag inte oroa mig för det

    SvaraRadera
  6. Hallå där, jag har faktiskt läst dig säga att du ska fanimej hålla på tills du blir 50 om det är det som krävs, eller minns jag fel? ;o)

    SvaraRadera
  7. Ja, just det! Det har jag ju sagt. Ja, då får vi väl göra det, hahahahaaa! Vi kör på helt enkelt!

    Kram

    SvaraRadera
  8. vad härligt med såna kompisar..känslig

    SvaraRadera