Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 25 augusti 2011

Äntligen kurrar det i shoppingtarmen!

Idag har jag gått i jeans på jobbet. Ett par jag köpte när magen svullnade upp precis innan missfallet förra gången jag lyckades bli gravid. Jeansen är inga mammajeans utan ett par vanliga jeans som är två-tre nummer förstora. Inte bra. Passformen är usel och med skärp blir de bara obekväma. Eftersom jag skulle till ett köpcentrum idag och besöka optikern så bestämde jag mig för att traska in på H&M och se om de har några kläder som funkar för gravida. De har mammakläder! Hade jag ingen aning om. Billigt och faktiskt riktigt snygga grejer. Men jag hittade bara ett par jeans med "slim fit"-passform (allt blir förresten "slim fit" på mig just nu...) och de var i fel storlek. Får beställa från hemsidan istället. Däremot hittade jag en massa annat som är ok. En t-shirt, mammamjukbyxor (mina gamla vanliga faller isär), en kavaj (kan ha även som icke-gravid), mammastrumpbyxor (tjocka att ha i höst), en stickad mammatröja som inte såg gigantisk ut och en kontorsklänning som jag ska ha när jag blir normal igen (är rädd för att den inte säljs då så jag köpte den trots att jag inte kommer i den!).
Jag trodde att notan skulle gå på flera tusen men hamnade på 1200 pengar. Billigt! Och inget var på rea! Jag är helnöjd. Dit ska jag gå igen. Och i oktober blir det Ullared. Tjohoooo!

Nu borde jag åka och handla en massa mat men jag är så trött så jag struntar i det. Lägger mig på soffan istället. Mini växer i raketfart så jag behöver min vila... Ska drömma om mer shopping.

Kramas där ute!

4 kommentarer:

  1. Jodå H&M har jättefina mammakläder! Jag kommer ihåg när vi skulle köpa en grej till syrran när hon väntade sin första, och jag provade mig igenom nästan hela sortimentet :D

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Ja, de är verkligen snygga.

    kram

    SvaraRadera
  3. Alltså, man kan faktiskt kika på Lindex och KappAhl också... Inte kedjor man handlar på i vanliga fall men man vill ju inte lägga jättedyra pengar på kläder man inte kan ha speciellt länge...

    SvaraRadera
  4. Ja, jag hittade jättebra byxor på Lindex förra gången. De använder jag varje dag nu. Så bra är de! Måste ha fler byxor, inte så fräscht att gå i samma byxor jämt och så blir det en himlans massa tvättande...

    Kram

    SvaraRadera