Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 30 augusti 2011

Livet just nu

Så där, en bra dag skulle det bli, ja! Livet går vidare. ;o)

På lunchen ska jag förhoppningsvis åka till en tjej och få lite kläder. Jag trodde att det är babykläder men senast så skrev hon gravidkläder så nu vet jag inte riktigt, men jag tror nog att det är gravidkläder trots allt. Hur som, båda sorterna behövs så jag är glad vad det än blir. Otroligt snällt att ge bort lite i alla fall!

Tänk, imorgon går vi in i vecka 22. Det är som en dröm. Visst kan all olycka hända men vi måste ha inställningen att det går vägen nu. Något annat vore en omöjlighet och också väldigt, väldigt jobbigt att ha i huvudet hela tiden. Så jag njuter allt jag orkar även om det fullkomliga lyckoruset inte har infunnit sig ännu. Men det är på god väg.
Jag får fortfarande ont i magen om jag äter minsta bit för mycket. Därför äter jag lite då och då istället. Lär väl få hål i tänderna istället av det men det är det värt.
Vecka 22... Det är så galet kul! Pirr, pirr!

Vi har börjat tömma det där "evighetsrummet" som ska tapetseras också. Och valt tapeter. I helgen kanske vi äntligen kommer till skott med att börja riva gammal tapet och spackla. Sen kan vi äntligen börja planera en ordentlig inredning. Och förhoppningsvis kommer snickaren snart. Han ska inreda vårt uteförråd så att vi kan ha en kontorsdel där också. Då blir det spejs för lilla Mini här i huset vill jag lova! Åh, vad roligt vi ska ha!

Lilla fina, fina Mini.

Vi har förresten kommit på ett namn som vi gillar båda två nu. Får se om det blir det i slutänden. Därför blir det heller inget avslöjande av det ännu.

Det är nog livsstatus just nu. Jag boar mest hela tiden. Inredning och planering snurrar i huvudet en hel del. Och om man frågar Fina M så tycker han att mina planer ändras från dag till dag. Eller kanske från timme till timme.
När jag tänker på det så har han det nog jobbigare än jag just nu i den här graviditeten, hahahaaa! Nya bud hela tiden. Livet är hårt för somliga...

Fina kramar till alla trevliga där ute

6 kommentarer:

  1. Se där ja :-) Det är sådant som ska vara i dina tankar nu. Så mysigt att boa för er lilla familj. Jag är övertygad om att erat barn är mycket lyckligt lottat. Kram igen!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Gillar dina rappa kommentarer!
    Tack

    kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att läsa om ditt boande :-) Kan nästa se dig springa runt där hemma och fnula :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, det är kvinnans privilegium att få ändra sig ofta och utan uppenbar anledning. Så kör på bara, alla ändringar är med all säkerhet fullkomligt logiska och förnuftiga, det är bara han som inte förstår.. Det är liksom priset dom får betala för att få leva med oss ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hehehee! Stackarn... Men jag kan inte rå för det. :o)

    Kram

    SvaraRadera