Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 16 augusti 2011

RUL 1

En tår eller två trillade under ultraljudet. Allt ser utmärkt ut. Allt är proportionerligt.
Moderkakan ligger i framvägg vilket förklarar varför jag bara känt så få rörelser som jag gjort.
BM var kanonbra. Hon förklarade och förklarade vad som var vad och vad hon gjorde och varför och hur det inte ska se ut och varför man kollar det man kollar och hur allt hänger ihop...och allt snurrade runt i huvudet och det var så kul att få se Mini! Såååå kul!
Inga spattiga rörelser och ryck som vid KUB. Nej, nu låg Mini där snällt och viftade med armar och ben då och då. Och så fick vi reda på vad det blir...


Det är en tjej!

Eftersom det är en ÄD så ville hon inte ändra datum för födseln men sa att om hon hade gjort det så hade hon satt datumet till 17/1. Så Mini är alltså liten men absolut inte avvikande på något sätt. Bara något mindre än medel. Fina, fantastiska Mini. Vårt mirakel.

Hur ska jag kunna fortsätta jobba nu då? Det är helt omöjligt!

Lyckokramar!


40 kommentarer:

  1. Den men vad fantastiskt! Bara njuter att av se denna lilla tjej!!! Måste varit helt magiskt att få se detta!

    Grattis!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, så kul! Jag var jättekoncentrerad men log nog hela tiden. Kan knappt fatta att jag har en tjej i magen.

    Åååh, vad jag håller tummarna för er förresten! Spännande väntan nu...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så härligt, vilken lycka! Förstår att det kan bli svårt att fortsätta jobba, hihi :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh vad söt hon är! Det kommer en tår här också!

    Kram Wallan

    SvaraRadera
  5. Vad härligt!
    Grattis till tjejen!
    Det kommer en tår här oxå... =)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till fina, friska flickan!

    SvaraRadera
  7. Grattis.

    Vad bra att allt är bra.

    SvaraRadera
  8. JAAAAAAA!!!!! Blir så rörd av er lycka. Underbara fina bebisen. Skönt att du fick veta att moderkakan ligger i framvägg det skulle jag ha velat veta med när jag var gravid å inte kände så mycket. Njut bara njut jobba kan du göra en annan dag :-) KRAM

    SvaraRadera
  9. Åh, underbara lilla Mini :-))) Skönt att allt ser fint ut. Kramar

    SvaraRadera
  10. Så underbar liten Mini!

    Jag drömde just i natt att ni fick en liten flicka. Men vi är ju just nu och hälsar på hos vår lilla ÄD-tjej, Isabelle, så jag kan ju ha varit lite påverkad av detta...

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ååå så skönt att allt är bra! Du verkar ha en kanonbra barnmorska, dessutom!!

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  12. Grattis!
    Vilken fin och tydlig bild.
    Livet är så otroligt vackert. Ta hand om dig!
    /Tina

    SvaraRadera
  13. Vad härligt! Man ser ju redan att det är en smart & vacker unge.

    SvaraRadera
  14. Stor glädje, gåshud och en liten lyckotår, det är vad som utdelas från ett soligt Skåne idag! :-)

    SvaraRadera
  15. här har du en till som fäller en lyckotår. my gosh vad underbart för er!

    SvaraRadera
  16. Oj, vilka fina kommentarer! Nu blir jag ännu mer rörd. Tår igen!

    Tuuuusen, tusen tack allihop!

    KRAM!

    SvaraRadera
  17. Ååååh, jag blev alldeles varm i hjärtat och våt i ögonvrån.
    Vilka härliga besked, att Mini mår prima och att det blir en liten flicka.

    KRAM!

    SvaraRadera
  18. Vad fin er lilla Mini är! Vad skönt att allt såg bra ut och ni fick veta att hon är en liten tjej :-)!
    Kramar på er!

    SvaraRadera
  19. Vad skönt att höra att allt är bra med mirakel tösen. Har gått o tänkt på dig idag. Jätte roligt att du lagt upp bilden med :)
    Stort grattis till dig och din fina M.

    SvaraRadera
  20. Åh, vilken fin mini-tjej! Grattis! :)

    Kram

    SvaraRadera
  21. Åh, så skönt! Stort grattis!

    SvaraRadera
  22. Va roligt.
    Ville ni veta könet eller såg ni vad det var?
    Har ni några namn förslag ännu?

    SvaraRadera
  23. Tack! Vet inte hur jag ska tacka ordentligt för jag blir så otroligt glad av alla fina kommentarer!

    Suz, vi frågade vad det var. :o) Och vi har en del namnförslag men de ändras hela tiden. Förmodligen blir det två eller tre namn. Ett av dem kommer garanterat att vara Mathilda i alla fall. Men vi kommer inte att bestämma oss förrän vi får träffa henne så det får bli Mini fram till dess. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  24. Grattis till tjejen i magen! Vi vile också vet när vi väntade barn vad det var för kön. Men här hos oss vill de inte säga det. Men jag frågade på första UL men fick inget direkt svar. Men vad jag själv kunde se gissade jag på en flicka. På andra UL var hon 99,9 % säker på att det var en flicka. Vi hade också namnförslag innan hon kom. men det blev inget av det sen :) Lycka till!

    SvaraRadera
  25. Åh, vad underbart! Vilken milstolpe! Riktigt söt liten tjej du har i magen! :-)

    SvaraRadera
  26. Stort grattis till den lilla rara fina flickan!!! Lycka!!! Kramar

    SvaraRadera
  27. Jätteglad och rörd för er skull! Följer din blogg, inväntar själv äd på huddinge.

    Kram C

    SvaraRadera
  28. Grattis, grattis, grattis. Fantastiska nyheter!

    SvaraRadera
  29. Åh, blir alldeles tårögd när jag ser bilden på er fina tös! Skönt att allt såg bra ut med henne. Kram!

    SvaraRadera
  30. Stort grattis till lilla tjejen. Underbart!
    Kram från XB

    SvaraRadera
  31. Åh så härligt!
    Sprang mellan arbetsuppgifter och datorn halva förmiddagen tills jag blev tvungen att koncentrera mig på jobbet.
    Är så glad och rörd över att få se er lilla flicka. Ett sant mirakel, det är vad hon är!
    Kram!

    SvaraRadera
  32. Tuuusen tack! Ni är underbara!

    Kramar i mängder

    SvaraRadera
  33. Grattis! När är bf förutom 17/1 då? Jag va först beräknad 10/1 på RUL ändra dom till 17 men trodde hela tiden 14 o han kom 14 oxå:)

    SvaraRadera
  34. Grattis raring! otroligt häftig och kul att det var så tydlig bild. Skönt att allt är bra i magen! Kram!

    SvaraRadera
  35. Grattis! Underbart att allt såg bra ut. Kul med en tjej

    SvaraRadera
  36. Grattis till flickan!! Flickor är bra och ha!! Dessutom läste jag nån gång att vackra kvinnor får flickor :-)

    Kramar KarroBarro

    SvaraRadera
  37. Oj, jag har missat de sista kommentarerna här! Tack fina ni!! :o)

    Julia, BF är den 11/1. Men just nu tror jag på den 15/1 av någon anledning jag inte vet.

    KarroBarro, tack! Hahahaa! :o)

    Kram

    SvaraRadera