Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 8 augusti 2011

Fattar inte grejen

Kan någon förklara för mig vad det är som är så otroligt speciellt med Bugaboo barnvagnar? Jag förstår det bara inte. Är de extra säkra? Eller har de någon fancy funktion som jag missat? Alla ska ha en liksom. Är det ett Stockholmssyndrom?
Och ska jag tycka något, och det ska jag ju eftersom det är min blogg, så är de inte snygga. Fast... sen när blev en barnvagn snygg? Egentligen.

Så. Ville bara få det ur mig.

Kram

11 kommentarer:

  1. Helt klart Stockholmssyndrom :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det? Lite i alla fall? :o)

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag bor förvisso i Stiockholm, men jag ser fördelarna (kanske därför =)).

    Liten och väldigt lätt (bra när man bor tre trappor upp utan hiss, alternativt har en sån yttepytteliten stadshiss.

    Två rörliga hjul fram, bra i rulltrappor (till skillnad från dem med ett hjul fram) och lättmanövrerad bland massa stressade människor.

    Går att byta framhjulen till fasta stora hjul. Bra när de aldrig skottar trottoarerna på vintern, så man tar sig fram.

    Mycket roliga färger och man kan köpa suffletter och massa grejer löst i roliga färger. Den ÄR snygg =)

    Ville bara försvara oss stockholmares val lite =) Finns säkert många andra bra vagnar. Men den är absolut med bland dem jag själv funderar på.

    SvaraRadera
  4. Hahahaa! Jag är också Stockholmare (men har flyttat ut till förorten) och brukar försvara mitt ursprung till vansinne. ;o) Så det är bra att du gör det du med. :o)

    Det där var i alla fall bra argument. Jag har inte tänkt på dem på samma sätt eftersom jag inte behöver tänka på hissproblemet. Och det där med snön förstår jag. Snömodd i stan är INTE roligt. Aldrig. I sånt väder är det bra med färgglatt också. ;o)

    Men allt är en smaksak så klart. Utan att generalisera oss Stockholmare.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Men förresten, då kanske det är en storstadsgrej?

    Hursomhelst, så hittade jag en sån där stor, bullig vagn från 50-talet på Blocket. en sån skulle jag vilja ha! Men den är nog lite för opraktiskt för vårt leverne...

    Kram igen

    SvaraRadera
  6. Måste också lägga mig i Bugaboo debatten:-)

    Glöm inte att det är lätt. Bra när man ska lyfta i och ur bilen.

    Det är supersmidig att ta av ligg/sittdelen och att vända sittdelen under färd.

    Den är inte så lång så den får plats på bussen.

    Du får väl köpa två vagnar, en 50-talare att rulla i förorten och en som går att få in i bilen:-)

    Kram Wallan (som har fyra vagnar...)

    SvaraRadera
  7. Just det.

    Vi vill ha en magbild:-)

    Kram Wallan

    SvaraRadera
  8. Jag känner mig själv skaka på huvudet när jag ser dem. Det ser ut som om barnet ligger så högt, ytligt och osäkert. Jag vet att det inte är så, men det ser läskigt ut.

    SvaraRadera
  9. Walan, FYRA vagnar?!? Lyxlirare! ;o)
    Två kanske är ok trots allt...

    Magbild upplagd!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det är Stockholmssyndrom. Liten och smidig barnvagn kan man få billigare och även i form som känns säkrare.
    Jag har en väninna, de köpte bogagoo med första barnet, men hon gillade inte vagnen alls och ångrade sig mycket att de betalade det höga priset för den. Den enda fördelen var att de fick plats med den i den lilla hissen som hade då i huset.

    SvaraRadera
  11. Jo, det kanske är så det är.
    Då tror jag att Brio är förortsvagn och Emmaljunga landsortsvagn, hahahaaaa!

    Det är ju riktigt skoj att kategorisera så här!
    "Säg mig vad du har för vagn och jag vet var du bor och hur du är...." ;o)

    Mina holländska vänner använder Bugaboo som ett genererat varumärke. De säger Bugaboo för barnvagn. Så är det nog inte i hela Holland, men ändå...
    Bugaboo är ju holländskt och jag kan tänka mig att den vagnen är perfekt i storstäder faktiskt. Holländska hus har ju extremt branta och smala trappor (i städerna) så den är nog framtagen för det. Och alla de platta asfalterade vägarna där. Och så glada färger mot den grå asfalten. Perfekt! Klart att den blir trendig då!

    Kram

    SvaraRadera