Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 1 augusti 2011

Jobb

Idag ska jag jobba lite. Hemifrån, men ändå. Jobb. Sommmaren är nästan slut känns det som.
Jag trodde att jag skulle komma tillbaka till jobbet med en mage som syntes. Eller trodde och trodde, det var kanske mer ett önsketänkande. Då skulle jag slippa försöka hitta kontorskläder som passar och så skulle allt förklarat sig självt liksom. Nu blir det till att växa till sig i sakta mak och kollegorna kommer att undra men inte våga fråga förrän magen blivit tillräckligt stor. Typ.
Precis så är det med en annan tjej på jobbet. Jag vet inte om hon är tjock eller gravid och två anda kollegor undrar precis samma sak. Och fråga kan vi inte göra så klart. Bara för att stilla vår nyfikenhet. Nej, det går inte så vi får vänta tills hon säger något själv i så fall.
Precis så blir det nog för mig om jag inte berättar lite tidigare. Får se hur jag gör.
Hursom, det är skittrist att jobba när allt jag vill vara är ledig.
Men jag ska bara jobba idag och imorgon så jag överlever nog!

Kramas där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar