Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 11 augusti 2011

Mail

Idag kommer vårt nya köksbord med stolar till. Jag funderar på om jag ångrar mig (hej, hej, Fina M, stryp mig inte....). Men det får vi se när det kommer. Det känns sådär viktigt just nu.
Viktigare är att det inte är lång tid kvar till nästa ultraljud! På tisdag. Och helgen kommer att flyga fram för då ska vi ut i skärgården och träffa bästaste bästisen och hennes underbara små tjejer. Som jag längtar!

I förrgår mailade jag BM och bad om att få kolla om jag har urinvägsinfektion. Jag har fått för mig att jag har början till det. Det kan mycket väl vara inbillning men bättre att kolla en gång för mycket än inte alls.
Hon svarade att jag skulle komma in med morgonurinet idag. Precis som man alltid har en behållare med lock på hemma. Nu hade jag turligt nog ett provrör med lock hemma, men ändå.
Och så gick jag upp på morgonen som vanligt och det sista jag hade i tankarna var det där provröret så nu får jag åka dit imorgon bitti istället. Bra jobbat.

Man kan tycka att det är bra med en BM som gillar mail. Jag vet inte om jag gör det. Hon föredrar nämligen mail. Det känns konstigt. Jag vill prata lite, känna att det är en person där som bryr sig. Jag har pratat mer med överläkaren på spec.mvc än med vår BM.
Det är inte det att BM är dålig på något sätt, det känns bara så opersonligt. Vet hon vem jag är egentligen? Ser hon mitt ansikte framför sig när hon ser mitt namn? Eller måste hon slå upp mig i datorn så att hon blir påmind? Typ.
Men hon får väl hållas då. Mail. Suck.

Och grannen plockar massor av fina äpplen från deras äppelträd som blomstrade så vackert i våras. Vi hade ungefär tre blommor på vårt träd. Nu har vi ett surt äpple som dinglar på en gren. Nästa år, då....

Tidiga höstkramar!

5 kommentarer:

  1. Ja är det inte lustigt att BM alltid tror att man rantar runt med provrör? Sådär var min också haha och tyckte att jag var jättemärklig som först ville komma ner till mottagningen och hämta rör ;-) Konstigt att hon föredrar mail, går det inte fortare att ringa? Hmm.... Kram

    SvaraRadera
  2. Det är väl jättebra med mail om hon svarar på såna, då hinner hon ju hjälpa många fler. Du har ju rätt att boka så många extra besök du vill, eller har jag fel? Känns kanske lite konstigt som sagt, men egentligen tycker jag du verkar ha en modern barnmorska som utnyttjar dagens snabba informationskanal e-posten. Sen betyder det inte att hon inte bryr sig tror jag!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar att min gynekolog/barnmorska kunde använda sig av mejl... :(
    Man får ringa, ringa och ringa och aldrig kommer man fram!! Det är inte så enkelt när man jobbar...
    Bästa lösningen: Använd BÅDE mejl och telefon!! :) hihihi

    SvaraRadera
  4. Om jag ska ringa så är det en sån där telefon där man ska lämna sitt nummer och så ringer de upp mellan klockan X och X samma dag. Det är inte ultimat för mig eftersom jag ofta är upptagen dagtid och inte kan svara i telefon om jag inte lyckas ha en rast just då (jo, sen skriver jag här ibland i och för sig, hahahaa!)
    Mail är bra men eftersom jag är konsult som flyttar runt en del så mailar jag från min privata mail. Jag har fyra enheter där mailen kommer upp men de envisas med att inte alltid komma upp på alla enheter. Oftast kommer de bara upp på min Mac hemma. Så mailar jag på morgonen så är risken hög att jag inte kan läsa svaret förrän på kvällen och då kan jag inte göra något förrän dagen efter... Så mail är absolut inte snabbast för min del. Telefon skulle vara bäst men då kan jag oftast inte svara, som sagt.
    Att vara modern innebär inte alltid det bästa med andra ord. Och visst tror jag att hon bryr sig, men det är ingen direkt nära relation vi har direkt eftersom vi aldrig har någon konversation (hon skriver bara korthuggna svar, förmodligen för att hon har mycket att göra).

    Jag må vara gammalmodig, men jag gillar att konversera och resonera med folk. Alla påpekar ju att det är så viktigt att ha en bra relation till BM, men vi har nästan ingen alls. Även om hon är duktig och snäll (den gången vi träffade henne). Jag behöver inte alltid boka ett besök eftersom det tar upp mycket tid för oss alla tre, men att uppdatera varandra lite över telefon någon gång skulle kännas bättre.

    Det ultimata för mig skulle vara som Ulrika skriver, BÅDE mail och telefon.

    Men jag kan ju förstå att de BM som INTE använder mail måste kännas urjobbiga att få tag i! Så jag ska väl inte gnälla alltför mycket. Vår BM FINNS ju i alla fall tillgänglig, om än dock inte direkt som VI vill ha det.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ha ha, jag gjorde en liknande grej i morse, fast ungefär halvvägs kom jag på att jag skulle testa så då fick mannen springa och hämta en plastmugg. Kniiiip. :-D

    SvaraRadera