Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 31 augusti 2011

Vattentjej

Jag har aldrig varit en sån där som har en vattenflaska med mig överallt. En del tjejer på kontoret har stora kannor som de bälgar i sig ur varje dag. Det är säkert jättebra men jag orkar inte hålla koll på sånt där. Och så måste jag springa på toa konstant (även som icke-gravid, alltså).
Men nu...oj, oj, oj! Om jag inte dricker tillräckligt under dagen så får jag huvudvärk och vätskebrist på en gång. Då är det bara att ösa i mig vatten och sen blir det till att gå upp två gånger på natten.

Undrar om jag kommer att bli en "vattentjej" snart? För alltid?

Kram

3 kommentarer:

  1. Exakt så blev det för mej. Började vid graviditeten och blev än värre vid amningen sen har det bara blivit en vana liksom :-)Så vem vet snart e du kanske en äkta vattenbrud :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag förstod det inte heller innan jag började på itrim. Nu går jag ingenstans utan min vattenflaska. Tyvärr glömde jag den på jobbet idag =P.

    Blir precis som du. Torr och ont i huvudet...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hahahaaa! Ja, snart är jag nog där.
    En kollega har en vattenflaska med en karbinhake på så att man kan hänga fast den i t.ex. en byxxhäll. Då glömmer man den nog inte... ;o)

    Kram

    SvaraRadera