Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 12 september 2011

BM idag

Besöket hos BM gick strålande. Allt är jättebra förutom att mitt järnvärde har sjunkit något. Det beror nog på att jag ätit Hemofer folsyra med järn och nu har skurit ner lite på den konsumtionen.
AVA (och de flesta länder) rekommenderar ett intag på 1000 mikrogram folsyra medan man här i Sverige rekommenderar 500 mikrogram. Så kombinationen järn- och folsyretabletter har varit kanonbra. 6 st per dag har jag tagit samt 1 tablett Vitamin Kvinna (och 2 st Omega3-kapslar). Alla värden har varit utmärkta. Men så fick jag för mig att jag skulle dra ner lite på folsyran. Och järnet finns ju även i vitamintabletten. Så jag började ta 2-4 Hemofertabletter varje dag och i helgen har jag faktiskt glömt att ta dem...
Det var uppenbarligen ingen bra idé. Så nu får jag fortsätta att knapra.

Minis lilla hjärta pickade på och allt är som det ska. Ja, vikten också men det där lyssnar jag inte på för jag tycker vägningen är lite lustig. Med kläder på och dagen efter en pizza så väger jag garanterat mer än vad jag brukar. Men när jag blev invägd blev det också knas så enligt BM har jag gått upp 3 kg. Det stämmer inte alls. Hemma har jag gått upp 5 kg. Så jag bryr mig inte om vikten. Några kilo hit eller dit, det får BM leka med. Så länge jag inte har fullt med vätska i kroppen eller får diabetes så är allt frid och fröjd. I min värld.

BM tyckte förresten att vi ska köpa lite kläder till Mini. Ja, ja... Vi ska, vi ska bara fixa rummen och lite annat först. Ingen stress.
Och så ska vi anmäla oss till förlossningskurs också. Det känns helt overkligt! Tänk att vi, vi som inte kan få barn och som har slitit så, äntligen ska gå en förlossningskurs! Overkligt. Men kul så klart.

Glada kramar

4 kommentarer:

  1. Jepp, förlossning blir det =) Trots att det känns så evighetslångt borta så kommer det nog snabbare än man kan ana =)

    SvaraRadera
  2. Ja, men precis! Ut ska den ju! Hahahaaa!:o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Fast nu är det verkligt! :)
    Kram Lo

    SvaraRadera