Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 29 september 2011

Stånk, stön, sprattel

Idag har det sprattlat ta mig sjutton hela dagen! Nästan så att det har varit jobbigt (ok, lite ljug var det där...jobbigt är det absolut inte). Mini har sprattlat långt ner mot byxlinningen när jag suttit ner och långt ner i sidan när jag stått upp.
Det är inte så att det stör mig, snarare tvärtom. Det är kul! Men det är svårt att koncentrera sig. Mitt fokus flyttas till magen istället för den jag pratar med eller det jag gör.
Och så har det börjat trycka lite mot lungorna. Inte mycket men när jag böjer mig ner för att t.ex. plocka ur Konsumkassarna (ja, tänk, jag lever kvar i den gamla världen...Konsum, inte Coop) så stånkar jag lite ansträngt. Inte för att jag vill eller så, det bara blir så. Luften får inte riktigt plats och vill ut när jag viker mig helt enkelt.

Det är ungefär det dagen har gått ut på, sprattel och stånk. Hahahaa!

Kramar

7 kommentarer:

  1. Visst är det helt fantastiskt när man börjar känna bebisen röra på sig :) Man blir så där löjligt lycklig!! jag kan ägna långa stunder och bara titta och känna på magen...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Ja, fånigt lycklig verkligen!

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Roligt med barnrum och grattis till fladder :)
    Kram Lo

    SvaraRadera
  4. Så underbart det låter!

    SvaraRadera
  5. Gud vad härligt att känna när bebisen rör på sig!!

    Kram!

    SvaraRadera