Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 1 september 2011

Lyssna på det här!

Nu har jag äntligen lyckats luska ut (tack, JagvillJagkan!!) hur jag ska göra för att lyssna på en så otroligt intressant intervju på P4 Göteborg.
Den handlar om det programmet jag tidigare varit så skeptisk mot, "Barn - till varje pris?" på SVT.
I intervjun figurerar Pia Johansson och Elida.

Den intervjun var alldeles strålande. Elida var kanonbra och Pia också. Egentligen vet jag inte hur jag tänkte när jag var så skeptisk tidigare. Jag har ju alltid gillat Pia och tyckt att hon verkar vara en vettig människa. Jag har läst Elidas blogg och tycker att hon också är vettig. Det borde så klart bli bra.
I intervjun så tycker jag att Pia fick fram, vad jag tror, att programmet faktiskt visar alla aspekter kring ofrivillig barnlöshet. Hon gjorde ett kanonjobb i att övertyga mig om att den här kommande programserien inte ens är i närheten av Korrespondenternas program (som jag inte tänker länka till för det var så dåligt). I den här programserien är experter med, vanliga människor och producenten, Lisa Jarenskog, är väl insatt i ämnet hon med.
Nej, "Barn - till varje pris?" är nog bra mycket bättre än vad jag vågade tro till en början. Det är jag övertygad om. Tack vare Pia och Elida i intervjun som fick mig att tro mer på serien. Tack, tack.
Det känns som att jag törs titta på programmet med en större förhoppning än vad jag hade tidigare. Nu ser jag fram emot serien.
Som jag alltid säger: det bästa med att vara människa är att man alltid kan ändra sig.

Intervjun hittar ni HÄR

När ni kommit till SR:s hemsida så klickar ni på programmet från torsdag 1/9 kl 8.30-9 och spolar fram till efter nyheterna (har för mig att det är efter ca 5 minuter).

Åh, jag ser fram emot den 26:e!

Kram till alla och speciellt de som är med i programserien.

3 kommentarer:

  1. Väldigt bra intervju å ELIDA är som vanligt helt underbar. Säger som du, ser verkligen fram emot serien nu, det bara måste bli bra. Nu vet man ju lite mer om upplägget och att intentionerna är bra. Pia (programledaren) säger ju tydligt att hon vill att "vanliga folket" ska få en chans att kliva ur sina fördoms rockar och få lära känna människorna bakom längtan och valen de står inför.

    SvaraRadera
  2. Åh, det här programmet har jag missat totalt! Måste lägga på minnet! :-)

    SvaraRadera