Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 14 september 2011

Bra dag!

Men, men... Idag går vi ju in i vecka 24!!! Har helt tappat kollen!!
Hjärnan blir visst trög av att magen är gravid. Det får bli en magbild på lördag så att jag påminner mig själv...

Just nu känner jag mig toppen. Enda problemet är om jag äter för stora portioner. Då blir det halsbränna och magstopp. Så det är lite och ofta som gäller.
Det känns riktigt kul att vara gravid just nu faktiskt. Kräkmånaderna är över, magen är lite bättre och jag är inte trött heller. Nu är det väl bara till att njuta för sen kommer allt igen... Svullen, tjock, otymplig och allt sånt.

En kär vän i Melbourne ringde nyss. Jag meddelade via Facebook att en Mini är på väg. Oj, vad glad han var! Alldeles exalterad, hahahaa! Förmodligen kommer han hit nästa sommar och då ska vi på road trip i Sverige allihop har vi bestämt. Längtar massor!

Idag har även Tonci insättning. Fasiken, vad jag håller på henne nu! Hoppas att det går vägen allting den här gången. Det SKA det göra.
För idag är en bra dag.

KramKram

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag har följt din blogg sporadiskt ett tag och blev lite finurlig över att vi går hand i hand med våra graviditeter. Jag går också in i vecka 24 nu och har beräknat datum till den 10 januari! :) Jag är ingen "IVF:are", men läser många bloggar om medmänniskor som har svårt att få barn! Det påminner liksom mig själv om att man inte ska ta det för givet!

    Det ska bli spännande att följa dig, och om allt går vägen för oss båda, så kanske mupparna föds samtidigt nästan! :)

    Ta hand om dig,
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Men vad veckorna springer iväg! Redan v 24!!!

    SvaraRadera
  3. Men vad kul, Ida!! Då får du allt dyka upp här då och då och uppdatera mig hur det går för dig!

    Det går jättefort, Mallan!

    Kram

    SvaraRadera