Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 10 september 2011

Summering

Det blev en bra kväll igår. Vi gick till ett av mina favoritställen, Riche. Jag vet inte varför jag är så förtjust i det stället men jag gissar att det är blandningen av folk och inredningen.
Jag berättade för min ex-kollega på en gång och hon blev lite överrumplad men jätteglad för min skull och började genast ställa frågor. En fråga var jag inte alls beredd på... "Hur upptäckte du att du var gravid?"
"Erhm, jag mådde illa."
Hahahaa! Lite tamt svar! Och så sa jag att mensen var sen också.
Vi åt en bit och sen gick vi till Ett litet hak (som för övrigt har jättedåliga bilder på hemsidan, det är mycket mysigare än vad det ser ut!). Där fick jag en alkoholfri drink som var suuupergod! Så dit får jag nog gå igen om jag ska ut på stan.
Det var lite lugnare där och vi pladdrade hela kvällen. Ex-kollegan fick en tår i ögat när jag berättade att jag tycker att det är lite svårt att berätta att jag är gravid eftersom jag har haft svårt att bli gravid och trodde att det kanske aldrig skulle bli något. Det var en glädjetår, det såg jag och hon är så himla rar så vi lämnade det så. Lite osagt men med full förståelse ändå. Det var skönt!
Jag var trött redan kl 21 så då åkte jag hem. Jag lämnade mina kollegor, som jag numer ser som vänner, glad, mätt och tillfreds.

På vägen hem insåg jag att gravidjeans inte är sköna att köra bil i. Det tyckte inte Mini heller som försökte sparka bort linningen som tryckte in i den nedersta delen av nedermagen. Inget som är skadligt men det är inte skönt.

Och väl hemma fick jag en överraskning. Fina M hade städat hela huset! Det lönar sig visst att hinta här på bloggen, hihihii! Allvarligt talat, det var så skönt att komma hem till ett nystädat hem med tända ljus överallt och en omtänksam M. Jag tror att jag hann njuta i en halvtimme. Sen sov jag.

Idag skulle vi ha åkt till bästisens land och ha det bra. Nu har hennes äldsta tjej fått ont i öronen så det blir förmodligen inte av. Trist!
Men det är strålande väder ute så vi får hitta på något annat kul istället. Och längta lite till på måndag. Då ska vi träffa barnmorskan igen.

Många varma kramar till er allihop! Ni är toppen!

4 kommentarer:

  1. SV: Jag tog bilden och lade den direkt i inlägget som jag skrev. Har du blogger-appen? Utan blogger-appen kunde jag inte heller få in bilder. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, tack!!
    Usch, jag måste nog lära mig den där appen... Har inte tagit mig tid.

    Kram

    SvaraRadera
  3. En riktigt stooooor och varm kram till dig min vän!

    SvaraRadera
  4. Tack!!! Och många varma kramar tillbaka!

    Kram

    SvaraRadera