Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 26 september 2011

Poängen?

Nyss ringde bästaste bästisen. Hon ville tipsa om dokumentären ikväll. Fina. Hon var så positiv och jag var så reserverad. Jag uttryckte min oro inför programmet. Hon menade på att det är ju positivt att de lyfter upp det och sprider kunskap.
Jo, sa jag. Men det beror ju på HUR man lyfter upp det och vad det är för kunskap som sprids. Kände att jag lät lite för negativ och fick dåligt samvete.
Men nu är jag lite arg istället. Jag vill veta vad man vill åstadkomma med det här programmet? Vad är poängen? Det vill jag veta. Den exakta poängen. För om min bästa kompis får bilder från media av hur det är att vara ofrivilligt barnlös så vill jag att det ska vara på ett allmänt plan. För nu känner jag den där känslan igen. Den där känslan av att VI får ta smällen och förklara och försvara vårt val av liv tack vare media.
Usch, jag vill inte vara med. Får ont i magen redan nu. Skit också.

Kram

5 kommentarer:

  1. Jag är också väldigt kluven inför det hela. Men det beror nog på de program som visats tidigare. Antingen att vi alla är galna, egoistiska karriärister som tror man kan beställa ett barn nät det passar - till att det ska bli något fluffigt "vi-lyckades-på-första-försöket" program.

    Förhoppningsvis visar de den krassa verkligheten med allt vad det innebär. Och kostar såväl psykiskt, kroppsligt och i den egna plånboken.

    Vågar dock inte riktigt hoppas för mycket...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fina wilda - skaka av dig ilskan :o)

    Du kan inte bli arg innan du har sett det... vilket slöseri med energi, hörru!

    Du får titta på det och skapa en egen bild, men jag tror inte att du behöver bli besviken.

    kram

    SvaraRadera
  3. jag känner likadant som dig, men tror ändå att vi bör ge det en chans, det är ändå bra att frågorna och människorna bakom dem lyfts fram. jag kommer själv inte att titta, men det beror på att jag just nu mår bra i vår barnlöshet och inte vill bli påmind/börja grubbla. Kram! / Lisa (finalisa)

    SvaraRadera
  4. Åååh, fina, fina ni! Tack för att ni dyker upp med era kloka tankar när jag behöver dem.
    Ni har ju så rätt. Det är bättre att inte fundera alltför mycket och titta (om man vill, alltså) först. Förhoppningar eller inte liksom.
    Jag VILL ju så gärna att det ska vara bra. Jag kanske vill för mycket. Allt går ju inte att få till på en dag. Eller ett program. Eller en serie.
    Hur som helst så hoppas jag att alla som medverkar får fram SIN poäng och blir nöjda. Det är viktigast känns det som.

    Tack igen. Ni är tamigtusan bäst!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Känns det bättre nu?

    SvaraRadera