Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 15 september 2011

Awards

Jag är som bekant inte ett stort fan av awards men eftersom det är goa Mallan som gett mig en så måste jag ju bara ta till mig den. Tusen tack, Mallan!


Man ska svara på fem frågor så här kommer frågor och svar:

1. Varför började du blogga?
För att jag och min man inte kunde få barn så jag tänkte att jag skulle dela med mig av vår historia. Och så blev det som en slags dagbok för mig att komma ihåg allt vi gör och gått igenom i hela IVF-svängen.

2. Vilka bloggar följer du?
Galet många. Alla som är listade i högerkolumnen här på bloggen samt några till.

3. Vilka favoritfärger har du?
Allt som sprakar i färg gillar jag. Helkonstigt eftersom vårt hem är ganska "ljust & mindre fräscht (p.g.a. att ingen av oss gillar att städa). Men soffan och fåtöljen i vardagsrummet är i alla fall knallröda.

4. Vilka är dina favoritfilmer?
"Big Fish", "Charlie and the chocolate factory", "Corpse Bride" och typ allt som Tim Burton har gjort...

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Oj, MASSOR! Australien (för att jag har bott där och vill träffa kompisarna), Indien (för att min man absolut INTE vill dit och för att det verkar vara så mångkulturellt), Kambodja/Kampuchea (för historiens och matens skull), Ecuador (för jag vill till Galapagosöarna) och så Tanzania (för jag vill dyka och bada på Zanzibar och åka på safari). Och så ett gäng länder till som jag inte orkar rapa upp här. Jag vill nog se halva världen om det gick.

Sen ska man skicka awarden till fem andra personer men det gör jag inte. För jag är en sån där ond sak som notoriskt, ALLTID har brutit kedjebrev och kedjemail. Så jag måste fortsätta med den traditionen och även bryta awardkedjor. Mooooahahahaaa!
Hoppas att du förlåter mig Mallan....

Kram

1 kommentar: