Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 22 september 2011

RUL 2

Tillbaka från jobb och ultraljud.
Allt såg bra ut med Mini. Hon är en liten tjej men allt såg ut som det skulle.
Anledningen till att vi var där på RUL igen är för att det är ÄD vi gjort. Det visste jag ju egentligen (om jag anstränger hjärnan lite mer...).
Det som kontrolleras då är två artärer, uterinaartärerna. Man kontrollerar helt enkelt blodflödet till moderkakan så att det är ok. Är det för lågt kan det bl.a. vara en orsak till havandeskapsförgiftning.
Vi har ett RUL till i vecka 32 och det görs även ett i vecka 40 om Mini inte kommit då.
Kul att det finns NÅGON fördel med att göra ÄD, hihihii! Vi får se bebisen oftare än andra! Alltid något.

Vi tog inga foton den här gången. Det får bli nästa gång.

Lilla fina Mini...

Kram

5 kommentarer:

  1. Grattis till ännu ett lyckat RUL! ;)

    Såg att du skrivit i ett tidigare inlägg om magolja. Jag rekommenderar Weleda's havandeskapsolja. Den är jättelen och smidig, kladdar inte så mycket samt att den doftar gott.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, Mette!

    Tjohoo, vemvet! ;o)

    kram

    SvaraRadera
  3. Åh, härligt att allt ser fint ut :)
    Kram (och en försiktig klapp på magen, om jag får).

    SvaraRadera
  4. Skönt att det så fint ut! Karm

    SvaraRadera