Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 27 september 2011

Det jordiska

Så. Trött.

Idag har jag lyckats få ihop 23.746 steg mot nästan 17.000 steg igår. Det är ett jäkla knatande... En tjej på jobbet leder över mig. Vi är dock i samma lag så det är ju bra. Men jag vill vara värst. Vinna. Hur nu det ska gå till? Ja, ja, får se hur det går helt enkelt. Nu ligger jag på soffan och de enda steg jag tänker ta är de som behövs för att komma till sängen.

Förresten, i två vintrar i rad, när det har varit svinkallt och massor av snö ute, har vår vattenburna golvvärme i sovrummet uteblivit. Jag som alltid är lite frusen har lidit något fruktansvärt. I två vintrar har jag sovit med sockor och full klädsel. Fina M har fått lyssna på mitt gnäll.
Nu har då rörmokaren varit här en andra gång och fixat och trixat och nu, NU, fungerar äntligen värmen!! Underbart!!
Men nu, nu är jag gravid och är varm hela tiden. Nu vill jag ha svalt i sovrummet. Och svalt om fötterna... Är det inte typiskt? Skulle inte förvåna mig om det blir den mildaste vintern i mannaminne också. Så kan jag gravidsvettas dygnet runt. Och stackars Fina M får höra på omvänt gnäll, hahahahaaa!

Mycket med det jordiska.

Kram

2 kommentarer:

  1. 24 000 steg är grymt bra jobbat! Heja, heja!

    En av de bästa sakerna med att vara gravid tyckte jag var att just slippa frysa. Jag som i vanliga fall huttrar mig igenom hösten och vintern, njöt för fulla muggar av att gå omkring som en levande kamin i nio månader plus amningstiden. :-)

    Måste också säga att jag tycker det är så mysigt att få följa din resa som gravid! Jag hade BF nästan samma dag som du, fast i år, så när jag läser känns det som om jag är tillbaka i min egen graviditet för ett år sedan.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååh, tack och vad kul att vi är lika i tid (även om det är tid emellan)!

    Ja, det där med värmen är ganska skönt. Bara att slippa så mycket tröjor nu när det börjar bli lite kallare känns riktigt bra!

    Kram

    SvaraRadera