Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 2 november 2011

Het och kläder

Jag försöker att, för min egen skull så jag har lite bättre minne från gravidtiden, skriva ner lite symptom då och då. Näsblod t.ex..
Därför skriver jag härmed ner att jag är ständigt varm också. Det är väl nästan givet när blodvolymen ökar så mycket, men ändå.
Jag är nämligen den som ALLTID fryser men nu blir det aldrig svalt nog någonstans. Och jag klär mig alltid för varmt efter som jag klär mig som vanligt efter gammal vana. Stickad långtröja, strumpbyxor, stickad långkofta till det och varma stövlar när det är 12 grader ute... Vid lunch blir jag alltid högröd i ansiktet och får gå ut för att få lite svalka.
För att inte tala om fötterna! De blir sanslöst varma på kvällen. Dels för att jag är trött men ibland får jag ställa mig i badkaret och skölja svalt vatten över dem för att inte bli galen.

Oavsett om det är kul att vara gravid eller inte så ska det faktiskt bli lite skönt att få tillbaka min kropp igen när Mini har kommit. Visst kommer den inte vara sig lik men då får jag i alla fall tänka bara på den och inte behöva ta hänsyn till ytterligare en liten kropp som finns i den. Då får jag ta hand om den lilla kroppen utanför istället men det är ju mer självklart och en annan fråga. Hursom, skönt ska det bli i alla fall.

Idag har jag också provat en hel del gravidkläder som jag fått från snälla Trollmor (tack!). I kassen låg en amningstopp från Boob Design och den var ju helt perfekt! Fler såna får jag allt införskaffa. Hittade också en tajt svart kjol som satt som en smäck. Den blir perfekt på jobbets julfest. Och så har jag fått tips om Lindex amningsbehåar (tack, C!) som jag ska gå och testa längre fram. Det rör på sig på klädfronten. Ska spana en del på mellandagsrean också så klart.
Vad skönt det är när ni tjejer som redan varit med om allt kommer med tips och kläder. Så slipper jag hålla på och gissa och googla och prova allt möjligt. Jag är otroligt tacksam för det! Klart att alla har lite olika smak och tycke men jag tar hellre rediga tips än inga alls så går det i alla fall att göra ett enklare urval på vad jag tycker funkar för mig. Så, tack igen!

Nu blir det den där bokläsningen jag pratade om...

kram

2 kommentarer:

  1. Själv har jag blivit lite småbesatt av fotkräm med pepparmintslukt från Burt's bees. Det är någonting i polkagrislukten som jag inte kan få nog av + att det svalkar rätt skönt när fötterna brinner på kvällen.

    SvaraRadera
  2. Tips ang amningsbehåar, köp inte mer än en innan. Det är svårt att veta vilken strl som blir rätt innan mjölken kommer och det blivit nåt slags normaltillstånd.

    Amningslinnena från hm tycker jag funkar fint också, främst på natten. Boobs tröjor är dom överlägset bästa. Dyra men finns mkt på Tradera.

    Kram,
    XB

    SvaraRadera