Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 21 november 2011

Öl och toapapper

Min lillebror sa en gång att om man ska köpa aktier så ska man göra det i ölföretag och i toapappersföretag, för det är något som folk aldrig kommer att sluta att förbruka. En evig efterfrågan med andra ord. Och några öl tränger även till slut toapapper.
Att hålla på med fertilitetsbehandlingar leder till att man är storkonsument av ägglossningstester, gravidtester och vitt toapapper.
Att vara gravid innebär storkonsumtion av vitt toapapper. Det kissas ca 50 gånger per dygn...
Men en sak som det inte konsumeras så mycket av är just öl i båda fallen. Lite alkoholfritt så klart men själv är jag mest sugen på sura drinkar. Riktigt, riktigt sura ska de vara. Med liiite socker i.
Om jag köper alkoholfritt vin smakar det oftast saft och för söt förtäring är inte så gott alls. Nej, surt och friskt och fräscht ska det smaka!
Så jag ska leta reda på det optimala, sura alkoholfria drinkreceptet och lägga ut det här (när jag väl hittar det). Och om någon sitter och trycker på ett sånt recept så får ni gäääärna dela med er!

Det var dagens morgontankar det. Toapapper och alkoholfria drinkar. Mycket viktiga saker att avhandla. Mycket.

Idag ska jag le hela dagen tror jag.

Kram

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att le hela dagen!! :)

    Jag har en fråga till dig då. Det gäller ägglossning, man kan ju testa när man har det. Men testen är dyra. Vet du (eller nån annan som läser här) var jag köper billiga såna?? Vi väntar just nu på vårt allra sista FET. Men, man kan ju fortfarande försöka lite själv, och ett tips är ju att veta vilka dagar man har störst chans på. Men har man som jag ingen regelbunden ägglossning, så blir det liiiite mer komplicerat.

    Fortsätt och le!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Klart att jag vet var man köper tester billigt! ;o)

    Testlagret!
    Direktlänk för ÄL-tester: http://www.testlagret.se/index.php?cPath=22&osCsid=i9hp7em9hng23n5vir2gm9nl54

    KRAM

    SvaraRadera
  3. TACK snälla fina du!
    Känner att jag måste ta tag i den där biten nu...

    KRAMELIKRAM

    SvaraRadera