Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 24 november 2011

Nedräkningsdags!

Näe, nu är det verkligen dags för lite nedräkningar som känns relevanta just nu för att få tiden att gå lite fortare om dagarna:

- 51 dagar kvar till den dag jag, av någon outgrundlig anledning, tror att Mini kommer.
- 47 dagar kvar till förlossning enligt plan.
- 37 dagar kvar till Mini "får" komma för att undvika att bli ett decemberbarn.
- 13 dagar kvar till nästa BM-besök.
- 11 dagar kvar till nästa förlossningskurstillfälle.
- 6 dagar kvar till nästa UL för tillväxtkontrollen.
- 1 dag kvar till CTG och läkarbesök.

Och lite roliga vardagsaktiviteter där emellan:

- Födelsedagsfest hos en kompis på fredag (blir bara där på blixtvisit).
- Tur till svärfar.
- Tur till svärmor.
- Dejt med ÄD-mammorna.
- Julmys hos ett par kompisar.
- Julfest på jobbet (jag går bara på själva middagen, inte kalasandet efteråt...).
- Årets lussebullebak!
- Fina M:s födelsedag.
- Vår sista egna "semester" ihop (en övernattning på hotell med finmiddag, spa, behandlingar och lyxfrukost, aaaaah!).
- Julafton
- Nyår

Och så det vanliga... rensa ur svärmors gamla lägenhet, rensa ut hemma, städa, städa, fixa skötbordet (skoj!), köpa barnprylar (skoj!) och julpynta. Får väl tillägga att allt slitgöra får stackars Fina M göra...

Ja, just det. En väska ska packas sen också. Förlossningsväska! Åååh, vad kul! Men det får bli lite längre fram. Mini kommer nog inte riktigt än, även om jag vill det.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Med allt du/ni ska göra i december kommer det gå jättefort, så snart ligger Mini i era armar :) :) Härligt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Massor av kul att se fram emot, men du har glömt en sak ;)...
    Du ska ju ta en fika hos mig =).

    Jag kanske överreagerar, men har du sett kommentaren jag publicderade för några min sen?
    Jag tror jag vet vem det är, och det stör mig att människan håller på jävlas...
    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera