Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 11 november 2011

Vidden av en vän

Fina M ringde från jobbet. Svärmor har fått en plats på ett demensboende. Först blev jag så klart glad för hennes skull. Allt är bättre än korttidsboendet som i och för sig är bra men det är just inget mer än boende. Nu blir det lite mer vård också känns det som.
Sen insåg vi. Hon måste flytta nu i helgen. Vi är inte på långa vägar flyttklara och Fina M:s bror med fru har dragit till Thailand. Vi står själva med att flytta hennes grejer. Gulp. Vi hittade ingen som kunde hjälpa till med så kort varsel.

Lite resonerande fram och tillbaka och planen blev att Fina M bär så gott det går ihop med en pirra och jag får packa det nödvändigaste för att hennes nya boende ska se ut som ett hem.
Fan, det blir en lång helg i staden ute i landet. Och jobbig. Både fysiskt och psykiskt.

Så ringde bästaste bästisen. Jag hann knappt beklaga mig förrän hon brast ut i ett "Men VI kan ju hjälpa till för sjutton!". Jag blev stum. Vi hade inte ens tänkt på att fråga henne och hennes man. Så brast jag ut i gråt av ren tacksamhet. Fina, goa, bästaste!
Jag tog för givet att de var upptagna. Hon styrde om lite aktiviteter och nu ska hennes man följa med och hjälpa till.

Hur sjutton hade livet tett sig om inte min fina bästis fanns? Jag har fortfarande alldeles rödgråtna ögon...

Kram

11 kommentarer:

  1. Härligt att ha såna vänner! :)

    Champagne alltså? Haha.
    Jag är sjukt sugen på rödvin, och har varit det nästan hela graviditeten. Vågade dock inte skriva med det i inlägget av rädsla att få en massa moraltanter på mig och att folk ska tro att jag är värsta alkisen som sitter och suktar efter drickat. ;)

    Vissa säger att just ett glas rött här och där under graviditen inte ska vara farligt för bebisen men vem vågar ta några risker?! Inte jag iallafall. Jag får nöja mig med att stoppa näsan och halva skalllen ner i sambons glas och njuta av doften ett tag till! Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt! *ryser av glädje*

    SvaraRadera
  3. Ja, hon är fantastisk på alla sätt! Vilken tur jag har som träffade henne. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  4. En sådan varm och omtänksam människa som du kan väl inte ha annat än fina vänner! Vad skönt att ni får hjälp. Hoppas allt går bra, men du måste ta det lugnt! ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Vilken härligt vän du har!
    Men du är så underbar du med!
    Hoppas allt går bra i helgen och att din svärmor kommer få det bra på sitt nya boende.

    Kan vara jobbigt för henne med en flytt, men det brukar bli bättre efter ett tag.
    Jag har jobbat många år i äldrevården och vet vad demens innebär...

    Många kramar Jessica

    SvaraRadera
  6. Tack, fina ni!! :o)
    Det känns som det är lite mycket just nu... Så det får bli fokus på svärmor så att det löser sig för henne.
    Tack för förståelsen, Jessica. Det är verkligen påfrestande ibland.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Det är minsann en riktig vän.
    Jag önskar jag hade en sån...


    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  8. Vänner som vet och som finns där i nöd och lust, det är riktiga vänner det. Har några sådana jag med och herregud, vad vore jag utan dom?

    Hoppas det går bra i helgen nu och att svärmor ska kunna trivas i sitt nya hem när hon väl har kommit till ro där.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Fina ni! Ni smäller högt ni med, ska ni veta! :o)

    kram

    SvaraRadera