Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 1 december 2011

19%

Tillbaka från tillväxtkontrollen och Mini har vuxit på sig. Avvikelsen från medianen är nu bara....tadaaa...19%! Den var 22,7% förut. Så hon räknas som "normal" igen, hihii!
Allt såg så bra ut så och läkaren sa att hon tror att det bara är en genetiskt liten tjej.
Planen är att jag fortsätter vara sjukskriven och vilar, och så är det en ny tillväxtkontroll igen den 15:e december, med ett CTG-test innan dess (6/12) också. Puh, så skönt!
Vad skönt att jag får fortsätta vara hemma. Så trött som jag är vissa dagar så förstår jag inte hur jag skulle orka jobba.
Förresten, det var en gravid tjej på mottagningen som pratade med en bm i korridoren. Hon berättade att hon numer är helt hjärnslö och att det är ett under att hon lyckas fungera på jobbet. Hahahaaa! Tänkte nästan berätta för henne att hon hör till ett av orden i min gravid-SAOL: gravidhjärna.

Jo, just det. Fina M läste igår ut boken, "Att möta förlossningssmärtan", av Gudrun Abascal. Gissa vem som gick förbi oss när vi satt i väntrummet? Just det, Gudrun the Guru. Hon hälsade glatt på både mig och Fina M och hans min efter det var helt oslagbar. Med stooora ögon tittade han på mig och sa förvånat:
-"Men... GUDRUN! Det var GUDRUN!"
Hahahaaaa! Starstruck av en barnmorska! Sjukt roligt och vore det inte för att jag just då hade lämnat ett urinprov så hade jag nog kissat på mig av skratt.

Hur som helst så är det nog bra att han har gjort det faktiskt. Läst boken, alltså.
Med min gravidhjärna så har han faktiskt mer koll än jag och hans roll har verkligen blivit att vara ansvarig för allt runt omkring själva förlossningen. Han har stenkoll på olika bedövningsmetoder också. Kanon om jag ligger där och är helt slut, förvirrad, har ont och är inne i min egen värld. Och det är han som har koll på när vi ska träffa BM. Jag har ingen koll alls längre. Så det här blir tokbra.
Om nu bara Mini kan stanna kvar med huvudet neråt någon gång. Idag låg hon med huvudet i min vänstra midja igen. Rumpan i den högra och fötterna neråt. Inte konstigt att det gör ont när hon sparkar till...

Ja, det var dagens utflykt och uppdrag. Nu är jag helt slut och ska sova lite igen, trots att jag sov hela natten. Det är verkligen ingen rim och reson i det här med sovandet. Jag sover när jag är trött helt enkelt. Det blir enklast så.

Och så avslutar jag med en uppdatering av nedräkningslistorna:

- 44 dagar kvar till den dag jag, av någon outgrundlig anledning, tror att Mini kommer.
- 40 dagar kvar till förlossning enligt plan.
- 30 dagar kvar till Mini "får" komma för att undvika att bli ett decemberbarn.
- 13 dagar kvar till nästa tillväxtkontroll.
- 6 dagar kvar till nästa BM-besök.
- 4 dagar kvar till nästa förlossningskurstillfälle.
- 4 dagar kvar till CTG.

- Vernissage på en kompis fotoutställning och julmys hos ett par kompisar på lördag. Najs!
- Julfest på jobbet (jag går bara på själva middagen, inte kalasandet efteråt...).
- Årets lussebullebak!
- Fina M:s födelsedag.
- Vår sista egna "semester" ihop (en övernattning på hotell med finmiddag, spa, behandlingar och lyxfrukost, aaaaah!).
- Julafton
- Nyår

Kram på er

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att det såg bra ut idag!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken style hon har när hon ligger :-) Men det är klart, ännu har hon gott om svängrum! Skönt att hon växt till sig lite. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att det såg bra ut.
    Gudrun rockar! Jag skulle oxå blivit lite starstruck :)

    Jag vill tacka er så väldigt mycket för ert generösa bidrag till insamlingen. Tusen miljoner tack, fina ni <3

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh vad bra att det såg bra ut & att hon har växt till sig, såå skönt! :]
    Hahaha och riktigt kul att din Han blev starstruck av en barnmorska, det är det fasen inte alla som blir :].

    kramar!!

    SvaraRadera
  5. Skönt att Mini är normalmini =)

    SvaraRadera