Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 8 december 2011

Klämfaktorn

Ok, nu blir det lite personligt igen. Dessa järntabletter som gör toalettlivet lite trögare ibland (dock är det mycket bättre nu än tidigare)...

Alltså, när man gör nr 2 och vet att Minis lilla huvud ligger där nere också, så är det förbaskat svårt att göra just nummer 2. "Klämfaktorn" är precis som när man gjort en insättning av embryon: man MÅSTE gå på toaletten men hjärtat säger att det inte alls ska klämmas till någonstans mellan ljumskarna och midjan med risk för att det lilla livet där inne kan få sig en törn.
Med andra ord: Klämfaktorn är noll med tanke på lilla Minis huvud men...å andra sidan så vill hon väl inte trängas där inne heller.
Så toalettlivet har sin gilla gång helt enkelt, hehee. Trots att hjärtat inte vill det.

Förlåt Mini! Du ska få extra många pussar när vi ses.

Toakramar!

2 kommentarer:

  1. Haha! Jag gillade inte heller att klämma till när jag var gravid :-) Och såvitt jag vet ska man undvika det så att man inte får hemorojder ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ahaaa! Så då behöver jag inte ha alltför dåligt samvete? ;o)

    Kram

    SvaraRadera