Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 6 december 2011

När hjärnan kopplar bort igen...

Precis när jag lagt mig i soffan med fjärrkontrollen i handen så ringde Fina M:

-"Hej, jag är redan här. Ska jag köpa en smörgås åt dig?"
-"Eeeh?.... JÄKLAR! Jag har glömt... Ja, en skagenmacka. Jag ska bara klä på mig så kommer jag."

Jag hade heeelt glömt bort (förträngt?) att det var förlossningskurs ikväll. Mina mjuka, fina, nybadade fötter fick kastas ner i stövlarna istället för att luftas på soffkanten.
Föreläsningen var bra och naturligtvis dök det upp frågor kring "Uppdrag granskning"s program om att spricka också. Barnmorskan svarade så otroligt bra på frågorna och jag tror att BB Stockholm har en bra inställning kring problemet. De förnekar det inte i alla fall och de vill göra allt de kan för att kvinnor inte ska spricka så mycket som det talades om i tv-programmet.
Själv vill jag inte spricka alls så klart, men jag känner mig trygg just nu och varken vill eller orkar oroa mig för det. Jag kan inte göra så mycket annat än att vara upplyst om att det kan hända.

NU ska jag i alla fall vila. Eller försöka... för jag lär väl somna om en minut så trött som jag är nu.

Gonattkramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar