Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 23 december 2011

Sista fnulet

Börjar dagen med en nedräkning igen. För att det är kul!

- 22 dagar kvar till den dag jag, av någon outgrundlig anledning, tror att Mini kommer.
- 18 dagar kvar till förlossning enligt plan.
- 8 dagar kvar till Mini "får" komma för att undvika att bli ett decemberbarn.

Och däremellan:
- Jul hemma med pappa, bror och brors sambo. Härligt!
- Annandag jul hos moster med kusinerna.
- Mellandagsrea! (får nog bli på nätet för jag orkar inte springa runt...vila var det ju som gällde!)
- Nyårsfest hos en kompis
- Mini kommer

Men hur ÄR det då med magen och Mini?
Magen har sjunkit ner känns det som. Det går absolut lättare att andas numer i alla fall.
Och Mini rullar runt ganska mycket. Jag känner henne mer nu än förut och det är hon som väcker mig på natten numer. Inatt sparkade hon mig i ryggen. Snett mot vänster midja, och sånt är jag ju inte direkt van vid så då vaknar jag.
Många säger också att man drömmer om bebisen, förlossningen och annat som hör dit. Jag drömmer bara massor av annat konstigt. Inget har med bebisen att göra. Inatt var jag t.ex. på bierstube på ett soligt torg med fullsatta uteserveringar, i Bayern...
Och så vaknade jag titt som tätt och trodde att Fina M fått sömnparalys hela tiden. Vi pratade om det en del här hemma härom dagen så jag hade väl det på hjärnan...

BB-väskan är till hälften packad. Fina M ska lägga ner en del av sina kläder också sen är vi nästan klara med den. Det här hade vi tänkt att ha med oss:

- Mina gravidmjukisbyxor
- Ett par "åka-hem-byxor"
- Långärmad t-shirt till mig
- Amingströja, långärmad
- Strumpor
- Trosor/Kalsonger
- Tandborstar och tandkräm
- Tofflor
- Schampo och balsam
- Hårsnoddar
- Några bindor
- Två amningsbehåar
- Amningsskydd
- Godis
- Shorts till Fina M (om det blir dusch-/badbesök)
- Skjorta till Fina M (så att man kan knäppa upp om Mini ligger på hans bröst)
- Tröjor till Fina M
- Helbody Mini
- Mössa Mini
- Vantar Mini
- Overall Mini
- Bilstol Mini
- Mobilladdare

Tror att det är allt. Nyponsoppa, saft, blåbärssoppa, bindor och blöjor och sånt har de på BB Stockholm. Har vi frukt hemma tar vi med oss den också annars får det bli till att köpa på sjukhuset. Och har vi i värsta fall glömt något så bor vi 5 minuter från sjukhuset (om vi inte blir hänvisade någon annanstans så klart) så det borde ordna sig.

Idag ska jag köpa det sista inför imorgon. Får sjutton panik varje gång jag tittar på inköpslistorna till julen. Det är inte många grönsaker man äter... Bara en massa fetmat som lägger sig tungt, tungt i magen. Urrrrk. Och så godis. Jag måste nog göra något åt saken helt enkelt. Grönkålssallad får det bli! Och så får vi se om jag kanske även gör Lobas saffran- och rödkålssallad.

Ja, just det, jag ska ringa om värmepumpen också...blä.

Kram

8 kommentarer:

  1. Hej! Jag saknar kamera på BB listan, den vill ni inte vara utan

    God Jul och lycka till

    /Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra med lite påminnelse inför packning av väskan. Det kan ju hända när som helst nu. För oss båda. Någon tipsade mig om öronproppar, så man kan koppla av ordentligt mellan varven om det är mycket ljud i bakgrunden. Kram och lycka till.

    SvaraRadera
  3. Ooops! Klart att kameran ska med! Tack Åsa!! :o)

    Öronproppar var också en bra idé. Tack Miss Baglady! :o)

    Vad vore jag utan er....

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej där! Jag har följt din blogg utan att kommentera, det är första gången nu.
    Har hört att man ska ta med sig mjukt toapapper, sjukhusens brukar vara hård. Men som sagt har inte fött barn, men hört och läst. Så ett litet tips bara :)Tofflor kanske oxå att gå runt med? stödstrumpor ska vara skönt har jag även hört :)
    Kram och lycka till

    SvaraRadera
  5. Men se där! En till som "visar" sig! Vad kul!! Hej, hej! :o)

    Toapapper var ju faktiskt en bra idé. Kan tänka mig att man är lite öm där nere... ;o)
    Och mina stödstrumpor bor jag i numer så de får absolut åka med. Förmodligen har jag dem på mig när jag åker in.

    Tack för tips!! Sååå välkommet!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja tipsa om att ta med en bärsjal ( hade ingen själv och ångrade mig efteråt) om du får en bebis som vi fick som vägrade att ligga själv ens i 1 min så är en sjal ovärdelig :).
    God Jul! Kram kram Cookie

    SvaraRadera
  7. Åååh, tack för tipset! Ska spana in en sån också.
    Jag som trodde att vi var nästan klara... Hahahaa!

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Någon form av läpbalsam/lipsyl! Man blir galet torr om läpparna av lustgasen.

    SvaraRadera