Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 27 december 2011

Upp-och-ner-vardag

Sovstunden är över och jag vaknade av att jag blödde näsblod. Ymnigt. Eftersom jag låg på sidan så snusade jag ut allt blod i min egen munkjacka. Jättefräscht... Reser på mig och får flytningsguck i hela brallan. Ja, jag bjuder på alla mysiga grejer som händer när man är gravid... Suck.
Bara fyra dagar kvar, sen ska jag sjutton ut och gå i rask takt varje dag för att sätta igång förlossningen så att jag får tillbaka min kropp någon gång!

Nu ska jag slänga in en tvättmaskin och sen släpa mig till Barnens Hus som sålde på mig ett täcke och påslakan. Täcket har måtten 70x80 cm. Påslakanet har måtten 65x75 cm. Jösses, så dumt liksom! Men det såg gulligt ut i alla fall...
Ett tips till alla som är eller blir gravida: spara för sjutton alla kvitton! Det är lätt att det blir fel med en gravidhjärna som är ute och shoppar.

Förresten, nu är BB-väskan färdigpackad. Det är bara tandborstarna som ska ner när det blir dags. Tjohooo! Om vi lyckas komma ihåg dem vill säga....

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Flytningsguck? Inte slemproppen då? Isf kanske det inte är så länge kvar ;)

    Håll ut!
    Kram från XB

    SvaraRadera
  2. Hahahaa! Ja, man vet ju aldrig... Men jag tror inte att det var det.
    Så jag biter ihop nu på upploppet. ;o)
    Tack! :o)

    Kram

    SvaraRadera