Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 19 december 2011

BM igen

Idag ska vi till BM igen. Den här gången ska hon även kontrollera hur Mini ligger. Det har hon bara gjort en gång tidigare men då gissar jag att det var för tidigt att uttala sig eftersom Mini snurrar runt så.
Eftersom Mini legat i tvärläge vid nästan varje UL och koll hos spec.mvc så vill de att det följs upp. Det är bra men jag tror att Mini vänder sig när det väl är dags, om inte annat. Men det är klart, allt är bra att följa upp.

En annan stor händelse är att Nordkoreas ledare, Kim Jong Il, har dött. Eller, jag vet inte om det är så stort, alla människor dör ju liksom. Det största, tycker jag, är att han har gjort fem hole-in-one på sin första golfrunda någonsin. Ingen har någonsin slagit det.
Ja, vad säger man? Diktatorer är ju kända för just förmågan att alltid tala sanning och inte överdriva...

Men nu tillbaka till de viktiga sakerna i livet. Igår åkte julgranen upp här hemma och nedräkningen fortsätter:

- 26 dagar kvar till den dag jag, av någon outgrundlig anledning, tror att Mini kommer.
- 22 dagar kvar till förlossning enligt plan.
- 12 dagar kvar till Mini "får" komma för att undvika att bli ett decemberbarn.

Och däremellan:
- Jul hemma med pappa, bror och brors sambo. Härligt!
- Annandag jul hos moster med kusinerna.
- Mellandagsrea! (får nog bli på nätet för jag orkar inte springa runt...vila var det ju som gällde!)
- Nyårsfest hos en kompis
- Mini kommer!

Idag MÅSTE jag även göra något vettigt. Jag misstänker att jag blir tokig av att gå hemma och skrota så här. Och fingrarna värker som vanligt. Tjohooo!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. Härligt att du verkar ta allt med sån ro, som att "allt ordnar sig" och inte verkar stressa över undersökingar mm.
    Helt galet att det står 23 på din ticker. 23 dagar tills bebis kommer. 23! Det är ju ingenting.
    Jag har följt din blogg ganska länge och vill önska lycka till i förväg och god jul!
    Tack för att du delar med dig om din resa. Du har fått mig att få upp ögonen för äggdonation på ett helt nytt sätt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag måste bara säga, att jag tycker du har gjort din blogg så FIN!! Snö, snögubbe... MYSIGT!!

    Må så gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Men tack fina ni!!

    Och vad kul att du gör dig synlig, En stor och tre små! Jag blir så glad när det dyker upp lite kommentarer då och då. :o)

    Kram på er!

    SvaraRadera