Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 30 december 2011

Mitt nattknark är slut

Nu har jag spelat spel på mobilen i en timme och tänkte att jag skulle ta och glo lite på tv för att få tiden att gå. Sätter på tv:n och alla kanaler är försvunna. Det är bara ett stort gytter av flimmrande färger på tv-skärmen. Skit också.
Igår ringde jag till ComHem och påtalade att bildkvalitén har varit riktigt usel de senaste två veckorna eller så, och att de måste göra något. Ja, jag kunde ha ringt tidigare men det har inte blivit så. De ska i alla fall komma hit den 3/1 och kika på allt.
Man kan ju tycka att det är lite märkligt att efter mitt samtal så försvinner bilden helt så jag hoppas att det beror på att de håller på och trixar med något så att vi får bilden tillbaka med fantastisk kvalitet (in my dreams....).

Nu kan man tycka att detta är något av ett lyxproblem men se, det är det inte. Jag är gravid och hormonell och är vaken tre timmar varje natt. Jag är BEROENDE av tv:n. Mitt nattknark.
Jag ligger på soffan och ugglar varje natt med tv:n på. Sen somnar jag ifrån den och vaknar när Fina M kommer ut i vardagsrummet på morgonen. Såna bekvämligheter fungerar liksom inte om jag ska hålla på med SVT Play, hörlurar och sånt. Så jag liiiider. Tyck synd om mig.

Och på Hemnet ligger nästan inga objekt ute att drömma om så jag kan inte ens roa mig med det. Läser bloggar så klart men inte i tre timmar. Jag kan ju alltid läsa en bok eller två men det blir så tråkigt att ligga och läsa i tre timmar i sträck och med handledsskydden så är det inte helt bekvämt.
Scheisse. Det här börjar närma sig en katastrof av klass 3-varning-karaktär.

Nä, nu ska jag satsa på att bli världsmästare i patiens eller nåt.

Kram

5 kommentarer:

  1. Ladda ner wordfued om du kan på din mobil... Det är knark!!!! Kram s

    SvaraRadera
  2. Jag törs inte! För jag vet att jag skulle bli galet beroende av det där spelet... ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Lite hederlig gammal film på DVD? Du vet sån gammaldags, som faktiskt ligger stationärt på en skiva? =)

    SvaraRadera