Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 20 december 2011

Dop?

Nattvak igen. Fingrarna värker men bm sa att det inte är någon fara, bara jobbigt. Och det håller jag med om men jag kan nog stå ut den lilla tid som är kvar.

Just nu ligger jag på soffan och ser på "Sex and the City". Det handlar om dop av Mirandas bebis, vilket osökt får mig att tänka på Mini. Ska hon döpas? Vi har nog inte bestämt oss ännu men det lutar inte åt det. Ingen av oss är troende men vill så klart bevara ett visst kulturarv etc (kyrkor är ju så vackra!).
Samtidigt vill vi göra någonting. En liten sammankomst med släkt och närmsta vännerna, och en liten ceremoni av något slag. Enkelt men fint och så att alla får säga hej till Mini. Ett officiellt välkomnande till världen och ett fastställande av hennes namn. Det tror vi på.
Vi får se hur det blir.

Saker man kan fundera på under tv-serier mitt i natten...

Kram

2 kommentarer:

  1. Vi har haft två mycket vackra namngivningsceremonier för våra barn. Vi är inte heller troende men ville fortfarande ha en vacker ceremoni för att välkomna barnen in i gemenskapen utan någon koppling till nån gud... /anna

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog precis så vi tänker.
    Skulle vi ha ett riktigt dop så känns det som vi hycklar på något sätt.

    Kram

    SvaraRadera