Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 23 december 2011

Julkonversation

Vad vore jag utan er, ni som läser här och kommenterar? Jag hade glömt två viktiga saker: kamera och öronproppar!
Tusen tack för de påminnelserna, Åsa och Miss Baglady!

Och nu har jag varit och handlat det sista till julen. Bl.a. vörtbröd och doppebröd på fiiiinbageriet. Där inträffade denna mycket märkliga diskussion:

Jag: -"Hejsan, jag tar en limpa av vörtbrödet, tack."
Biträdet: -"Det är jättegott men tyvärr utan russin. Något mer?"
Jag: -"Det gör inget alls. Jo, jag behöver doppebröd också av något slag."
Biträdet: -"Jaha. Och vad ska det doppas i?"
Jag: -"Eeeeh...dopp?"
Biträdet: -"Vaddå dopp?"
Jag: -"Dopp. Det är dagen före dopparedagen... Juldopp liksom."
Biträdet: -"Jaha.... Jag vet inte vad det är (VA?!? Vaddå inte vet vad dopp är?! Dagens ungdom....), men det här brödet (pekar på ett italienskt formbröd som förmodligen faller i småbitar om det doppas) är gott."
Främmande dam: -"Näääe! Det där brödet får du inte köpa och doppa i."
Jag: -"Nej, jag har inte tänkt det heller. (vänder mig mot biträdet) Jag tror att det där surdegsbrödet på vetemjöl funkar bra."
Främmande dam: -"Ja, det KAN ju funka men man SKA doppa vörtbröd!"
Jag: -"Men det tycker inte jag. Jag gillar vitt, tätt doppebröd."
Främmande dam: -"Jaha. Jag doppar knäckebröd. Det är absolut bäst."
Jag: -"Jaha. Men nu är det ju jag som handlar till mig tänkte jag..."
Främmande dam: -"Ja, jo... Alla gör ju som de vill...." (här inser hon att hon domderat lite väl mycket och tystnar)
Biträdet: -"Var det bra så?"
Jag: -"Jodå! Tack så mycket och god jul!"

Går därifrån med en "vad-var-det-som-hände"-känsla. Det var verkligen en jättekonstig konversation, hahahaaa! Och ett fiiiiinbageri som inte vet vad doppebröd är. Oj, oj, oj. Vart är världen på väg?

KRAM

2 kommentarer:

  1. Oj, ja... Tänk att glömma kameran! Det får jag inte göra! Öronproppar är också räddning. Tyvärr tror jag inte de hjälper så mycket om man måste dela rum, men har man eget är det guld...

    SvaraRadera
  2. Dela rum? Det har jag inte ens tänkt på... Men BB Stockholm har väl inga såna rum tror jag.
    Men om man gör det så kan man använda den man delar med som fotograf, hihihii! ;o)

    Kram

    SvaraRadera