Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

tisdag 6 december 2011

Dagens spec.mvc

Ok. Allt såg ok ut som vanligt. Väldigt, väldigt skönt!
Dock tyckte både Fina M och jag att Minis puls var väldigt hög i början av mätningen men det var ingen fara. Hon rörde nog bara på sig mer än hon gjort vid tidigare försök.
Angående min trötthet så poängterade läkaren att det är inte farligt att inte sova. Det enda som blir påverkat är jag och mitt humör (no kidding!), och att jag förmodligen inte är lika alert som vanligt.
Om man ligger och snurrar i sängen ovanligt mycket så gäller det att försöka att INTE stressa upp sig för att man inte kan sova. Med vetskapen om att det inte är något som påverkar Mini så känns det lättare att inte bli uppstressad över det. Jag får helt enkelt hålla till godo med nattens underbara gamla tv-serier.
Läkaren menade också på att om det är jobbigt så kan man någon gång ta en Lergigan Comp när man ska sova. Det är helt ofarligt vid graviditet och är lite lugnande, vilket kan hjälpa till att få mig att sova. Lergigan Comp verkar vara min räddare återigen, hihihi! Jag får se om jag tar en sån tablett ikväll. Om jag inte sover nu på eftermiddagen så kanske jag däckar hela natten ändå. Det vore härligt!

Oavsett om det är jobbigt med sömnen så är jag innerst inne lycklig. Sömnproblemen beror ju bara på att det är en bebis, en liten Mini, i min mage. Förr berodde min sömnlöshet på oro inför framtiden och barnlösheten. Äntligen har den oron blivit till en bebis istället!
Det glömmer jag inte bort i första taget.

Kramas där ute

6 kommentarer:

  1. Åh vad jag förstår dig!
    Humöret är sannerligen inte att leka med men man ser nu varför;)

    Hoppas du får en godnattssömn inatt=)

    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!!
    Det känns lite bättre nu och jag får verkligen försöka slappna av lite mer och inse att jag helt enkelt inte KAN sova när jag vill... Det är bra svårt ibland. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä men söta du, oroade du dig för att det kunde vara skadligt för Mini om du inte sov ordentligt? Du är då för söt.... Skönt att du fick höra att så inte är fallet! Tänk, nu är det inte så långt kvar!! Det kommer gå i rasande tempo över jul och nyår :-) Kram

    SvaraRadera
  4. Näää, det oroade jag mig inte riktigt för. Det var läkaren som sa bara så där. Men jag förstår att hon sa det... Jag ser ut som om jag kan svimma när som helst... Det känns så också, hahaa!
    Däremot så blir jag stressad av att jag inte sover och det är det jag ska undvika. Jag får inte bli stressad och det blir jag av att inte sova. :o)
    Tack fina, fina du som peppar mig! För nu är det verkligen inte långt kvar. :o)

    KRAAAM

    SvaraRadera
  5. Lergigan comp till kvällen?? Oftast så tar man lergigan comp på dagen och en lergigan ( utan comp) till natten så att man SKA kunna sova på natten. Comp innehåller koffein.. SKumt. Det kanske har omvänd funktion på dig? =) Hoppas du får skön natt sömn ikväll!

    C

    SvaraRadera
  6. Oj, nu var jag allt lite trött när jag skrev det där... Det är INTE Lergigan Comp. Det är Lergigan mite.
    Tur att någon annan är mer vaken än jag. Tack, C!

    Kram

    SvaraRadera