Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 11 januari 2012

D-Day...

Näääe... Ingen Mini ännu... Och idag går vi in i vecka 41.
Igår kväll hade jag megasammandragningar och i övrigt kändes det ungefär som när man håller på att bli sjuk. Hängig, dåsig och sömnig. Men ingen Mini. När det var dags att gå och lägga sig hade jag piggat på mig så det fick bli soffan. Där somnade jag vid 1-tiden, vaknade 3:30 för att somna igen vid 5:30. Någon gång strax efter 6 stapplade Fina M ut i vardagsrummet och jag stapplade då in i sovrummet för att somna om och sova till 10.
Det är rena skytteltrafiken hos oss på nätterna. Till skillnad mot dagarna, menar jag, för då händer det inte mycket heller. Väntan, väntan, väntan. Men idag ska jag ta en promenad i det soliga vädret i alla fall.

Igår pratade jag med en gammal barndomskompis på telefon. Först frågade hon så klart hur jag mådde men sen pratade hon bara om sina egna erfarenheter kring förlossningar och sitt barn.
Det är märkligt det där, alla vill berätta och alla gör det så olika. Jag har inget emot att höra på andras erfarenheter eller berättelser men när de blir en besserwisserton över det hela, ja, då stänger jag av.
Min kompis förklarade t.ex. att om jag har så där olidligt ont och kämpar som hårdast, ja, då kan jag tänka på henne som minsann födde UTAN epiduralbedövning. Jaha? Ja, det är verkligen normalt att tänka på andras förlossningar när man är mitt uppe i den egna... Och vem f-n bryr sig om vad andra har för bedövningar eller inte? Det är MIN förlossning och MITT barn som ska ut. Sen är ju rent allmänna tips uppskattade, så klart.
Och så sa hon att jag minsann SKA amma i sängen på nätterna. "Det är jääättebäst och då får alla sova ordentligt." "Jaha, men om amningen inte fungerar så känns det som en overkill", muttrade jag som svar. Jösses, sånt där är ju jätteindividuellt...
Ja, ni förstår hoppas jag. Saker man liksom inte vill eller orkar lyssna på när man går och väntar. Oombedda råd som nästintill blir till order. Jag förstår att hon vill dela med sig och komma med råd men det blir bara så fel ibland.

Ja, ja... man kan reta upp sig på mycket men sånt där rinner faktiskt oftast av mig även om jag skriver om det här. Jag kör mitt och vårt race liksom. Och så har jag fått så många otroligt bra tips och råd här på bloggen och via mail och av andra så hennes "du-ska-tips" bryr jag mig helt enkelt inte om.

Nu är det påklädning och en promenad i solen som gäller. Tjohooo!

The List:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67, VillSåGärna

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina, Esther

15/1 Jag, Hönsamaja, Fröken m

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte, vemvet

18/1 ahns


Kramas där ute

3 kommentarer:

  1. Nu är det fanimej nära hörru! :D Jag tror det drar igång anytime nu för dig. Hoppashoppas! Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas att det drar igång snart. Varenda gång du skriver ett inlägg är jag på helspänn och undrar om du skriver att nu har du börjat få värkar.

    SvaraRadera
  3. Hihihii! Ja, det börjar bli pirrigt nu!
    Jag önskar verkligen att jag får skriva det där "nu-smäller-det"-inlägget snart.

    KRAM

    SvaraRadera