Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 16 januari 2012

Dagspyssel...

Ååååh!! En lista!! Hurra för Miss Baglady som också vankar runt hemma och som verkar gilla lite listor (som jag också gillar numer), hehehee... Här kommer lite tidsfördriv och mer om mig:

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?

I slutet av året åkte jag till Sydney för att plugga och jobba. Det var det stora minnet och det innebar att jag tidigare under året gjorde slut med en kille och avslutade mina sista kurser i internationell ekonomi här hemma. Så jag hängde mest på universitetet med min uppsatskompis. Eller hemma hos någon av oss två och skrev på D-uppsatsen. Det är i alla fall det jag kommer ihåg mest.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?

Jag hade precis repat mig efter missfallet och vi påbörjade behandlingen inför vårt sista ÄD-försök (FET) i Åbo. Det var allt jag gjorde. Allt kretsade kring det. Jo, jag jobbade också.

3) FEM SNACKS DU GILLAR

Vet inte vad som räknas som snacks men är det småplock rent generellt så är det nog följande:
* Plockgodis
* Ost
* Snittar
* Salta pinnar
* Grönsaksstavar med dipp

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:

Men lägg av?! Jag kan inte hela texten till en enda sång! Jo, kanske förresten... Typ:
  • "Här kommer Pippi Långstrump"
  • "Bamsesången"
  • "Idas sommarvisa"
  • "Love of the Common People" med Paul Young
  • "Guns of Brixton" med The Clash
Jag kan egentligen mest bara en massa refränger.... Och reklamsnuttslåtar....

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:

* Starta en IVF-klinik.
* Köpa ett stooort, luftigt hus på landet men ändå nära stan.
* Skänka till Wabbie Foundation.
* Resa massor.
* Köpa en ny och mer miljövänlig bil.

6) FEM DÅLIGA VANOR:

* Älskar ost.
* Säger ja till alldeles för mycket aktiviteter.
* Lite för stort engagemang i allt.
* Ser på för mycket skräp på tv.
* Rör på mig för lite just nu (av naturliga orsaker).

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:

* Blogga.
* Hänga med bästaste bästisens barn.
* Hänga med Fina M, helst på en brygga i sommarsolen.
* Jobba med mitt egna företag.
* Äta långa middagar och dricka vin med kompisar.

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:

* Foppatofflor.
* Brynja.
* Platåskor.
* Onepiece-overall.
* Chaps.

9) FEM FAVORITLEKSAKER:

* Min dator
* Min andra dator
* Min iPhone
* Mitt företag
* Min Fina M (hehehee....det kan ju feltolkas, men jag menar att jag gillar när vi gör saker ihop)

10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN (om de orkar):

4 kommentarer:

  1. Hihi, detta var en riktigt rolig lista! Jag lovar, jag ska ta tag i detta!

    Men du vet väl att det är jättebra att äta ost, innhåller mycket nyttigheter för bäbisar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, det visste jag inte men nu när du säger det så är det helt självklart! :o) Kalcium kan jag tänka mig.
      Men mitt problem är mest de där extremt onyttiga och opastöriserade ostarna... I stora mängder... Brie, Roquefort, Cambozola... Oj, oj, oj, MUMS!
      Gissa om jag ska trycka i mig en sån när Mini är ute! ;o)

      Kram

      Radera
  2. Jag älskar också ost! Särskilt Brie! Och jag skulle heller aldrig klä mig i foppatofflor och Onepiece :)
    Jag tror dessvärre jag förlorar vadslagningen, Mini kommer nog inte ikväll. Men mycket snart, det vet jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaaah! Skönt att ha en ostkompis! Så slipper jag att ha dåligt samvete när jag frossar, hihihii. ;o)
      Och jag hoppas sååå att du har rätt. Nu får hon ta och komma ut snart...

      KRAM

      Radera