Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 20 januari 2012

Sista magbilderna

Det blir kejsarsnitt någon gång idag så här ligger jag i en sjukhussäng och försmäktar. Jag får inte äta sedan igår natt... Fina M, den lyllosen, är och äter frukost.

Efter samtal med läkaren igår så enades vi om kejsarsnitt. Han påpekade bl.a. min ålder, att jag är förstföderska, att jag inte öppnat mig, att "ballongtricket" inte fungerade samt att vi gjort ÄD. Det där sista handlade dels om att de inte tycker att det är bra att gå över tiden för mycket men också om att vi gått en lång väg mot ett barn. Då är slutresultatet, barnet, det som är vårt stora fokus och inte en förmodad lång, utdragen och jobbig förlossning, som det kan bli om jag sätts igång och min kropp inte vill reagera på det.
Så vi bestämde oss. Kejsarsnitt. För vår och Minis skull.
Bra tänkt, tyckte vår fantastiska barnmorska.

Så nu ligger vi här och väntar. Idag kommer hon. Idag blir vi föräldrar.

Nu bloggar jag från Bloggerappen så vi får se hur bra det här blir... Men bilder kan jag inte lägga upp under "Gravidbilder" så de får hamna här lite tillfälligt.

Kraaaam!

29 kommentarer:

  1. Vad härligt! Jättestort lycka till, det kommer gå kanon! :)

    SvaraRadera
  2. Så spännande att det är Minis födelsedag idag! Stort stort lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bara timmar kvar tills ni får träffa henne. Underbart! och lycka till!

    SvaraRadera
  4. Häftigt! Snart, snart har ni er efterlängtade Mini i er famn! Så underbart!

    Lycka till!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad underbart att det blir som ni vill och att ni får ha Mini hos er snart :)

    Massor av lycka till nu idag, många kramar

    SvaraRadera
  6. Fy fasiken vad bra!! Vilken lycka! Kram L

    SvaraRadera
  7. Härligt att hon äntligen kommer! Lycka till i massor! Kommer gå bra det här. Skönt att ni får göra ett planerat snitt!

    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Najs! Det kommer gå huuuur bra som helst! Lycka till!!
    <3 kram!!

    SvaraRadera
  9. Wiii idag kommer hon verkligen!!! :D
    Tack tack för att du uppdaterad, visst vet jag att det kan ta tid men man är ju såååå nyfiken! Har nog vart inne hundra ggr på denna sida ;)
    Lycka till nu, det kommer gå kanon.
    Stoooor kram!

    SvaraRadera
  10. Åh vad bra då har ni ju er lilla hos er under dagen. Skönt att detta beslut togs tycker jag. För som du säger, fokus är ju på barnet, inte på att uppleva en jobbig förlossning. Heja heja. nu är det nära.

    SvaraRadera
  11. Wow idag kommer hon till er!!! Blir så rörd, det stockar sig i halsen och glädjetårarna bränner bakom ögonlocken. Mirakelmini som är sååå efterlängtad å älskad. Livet e vackert. Kram på er

    SvaraRadera
  12. Envis onge som inte vill ut!

    Och herregud vilka sexiga underbyxor du har fått på dig! Gillar alldeles särskilt när du drar upp dem så där fint över magen - yummie!

    Håller tummarna för att allt ska gå bra!

    Passar på oxå: Välkommen till världen Mini! Vi ses i vår :-)

    SvaraRadera
  13. Tänk att det är IDAG hon kommer! Wow! :) Lycka till ni i de snygga trosorna. ;)

    SvaraRadera
  14. Vad härligt att det blir idag! Lycka till!

    SvaraRadera
  15. Lycka till idag! Kramar Cookie

    SvaraRadera
  16. Lycka till det blir ett magiskt dygn. Du är fantastisk

    SvaraRadera
  17. Lycka till!
    Härligt att få föreviga snyggtrosorna oxå ;)

    Kram,
    XB

    SvaraRadera
  18. Ja, snart är hon här! Hoppas det går finfint med allt. Och att du får behålla de snygga trosorna.

    KRAM!

    SvaraRadera
  19. Åh, vad skönt att ha klok vårdpersonal som fattar att det är dags att ta ut henne nu. Underbart! Så snart är hon här! Blir lycklig ända in i märgen när jag tänker på det.

    KRAM!

    SvaraRadera
  20. Åh, vad spännande! Antar att ni fått er lilla flicka nu. Hoppas ni mår bra! :D KRAM.

    SvaraRadera
  21. Oh, spännande! Jag ser fram emot att gå veta mer om vem hon är. :D

    Och klok gyn som gör rätt. Jag är tokarg på alla puckgynekologer som sätter igång förlossningar trots att att tappen är helt omogen. Igångsättning med låg bishopscore hos förstföderska = akutsnitt och trauma. Och för någon som kämpat i åratal är det så jävla grymt.

    SvaraRadera
  22. Grattis på födelsedagen, lilla Mini!

    SvaraRadera
  23. Stort Lycka till! Sååååå spännande. Kram

    SvaraRadera