Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

fredag 13 januari 2012

Tidsfördriv - En lista till

Har sovit till nu och känner mig i alla fall lite piggare än i morse. Tänkte baka men äggen är slut. Och mjölet. Så nu är jag rådvill och ska försöka aktivera mig med annat.
Jag börjar med att sno en lista från Miss Baglady och presenterar mig själv lite. För att det är skoj.

1. Hur gammal är du om fem år?

47 vackra år!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Fina M
3. Hur lång är du?
173 centimeter.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
"Sideways". Igår på tv. "Band of Brothers" (men det är en serie...) på dvd.
5. Vem ringde du senast?
Ultragyn...
6. Vem ringde dig senast?
Ultragyn...
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
”Ok! Puss!"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa. Det går så mycket fortare, speciellt om sms:andet tenderar att bli en konversation.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.
10. När såg du senast din mamma?
Den 21 juli 1993. Då låg hon död i en sjukhussäng efter flera år av cancer. Så otroligt sorgligt är det för hon var ett underbart energiknippe. Usch, vad jag saknar henne än och extra mycket nu när Mini är på gång.
11. Vilken ögonfärg har du?
Gråblågrönmelerade
12. När vaknade du i dag?
Kl 3 första gången. Nu senast strax efter kl 14. Och däremellan några gånger till.
13. Vilken är din favoritjulsång?
O Helga Natt med Jussi Björling.
14. Vilken är din favoritplats?
På en solig brygga i sommartid med Fina M. Hemma är det väl soffan gissar jag.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Konferensrum. Alla sorter.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
I Stockholm men i Det Gröna Huset längre bort på gatan som jag spanat in. Det är lite större än vårt så att vi kan få plats med en Mini2 om det vill sig väl. Eller så i ett hus i Stockholms skärgård. Eller så... Äsch, jag ändrar mig varje dag, men Stockholmstrakten är det nog som gäller. Tror jag.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Åska
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När jag och Fina M kom på att vi pratade om något otroligt pinsamt vid restaurangbordet på vår bröllopsresa på Maldiverna. Vi var de enda svenskarna på hela stället. Trodde vi. För en trevlig och väldigt svensk dam vid bordet bredvid avbröt oss vänligt med att presentera sig och sin engelska man. Förmodligen för att snällt avbryta vårt pinsamma samtal. Vi kommer inte ihåg vad vi pratade om men att det var pinsamt, DET minns vi. Och tokskrattar åt! Vi skämdes något fruktansvärt när de hade lämnat sitt bord... Gaaaah!
19. Hur stor är din säng?
160 x 200 centimeter.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Säger som Miss Baglady: En stationär bärbar. Dvs batteriet funkar bara med sladden ikopplad.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan. Varmt.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Fyra totalt, varav jag har två.
23. Hur många landskap har du bott i?
Tre stycken: Uppland, Södermanland och Gotlands landskap.
24. Vilka städer har du bott i?.
Stockholm, Visby, Sydney, Amsterdam.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota. Så ofta det bara går.
26. Är du social?
Ja. Någon sa att jag är sjukt social men jag tycker att det har tonat ner sig de senaste åren. Förmodligen mest p.g.a. den ofrivilliga barnlösheten...
27. Vilken är din favoritglass?
Rocky Road (som jag inte hittar någonstans) och Walnut (Siaglass).
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Fruktsallad med vaniljkesella eller kladdkaka med vispgrädde.
29. Tycker du om kinamat?
Ja, om den är "äkta" och inte en sån där friterad buffé, typ. Dim sum är gott!
30. Tycker du om kaffe?
Ja! Men nu dricker jag bara 2 koppar om dagen. Annars brukar det nog vara 4 i alla fall.
31. Vad dricker du till frukost?
Jos och kaffe.
32. Sover du på någon särskild sida?
Min vänstra sida.
33. Kan du spela poker?
Japp.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Nja, sådär. Kramas gillar jag.
35. Är du en beroendemänniska?
Nej.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, en pojkvän som jag hade för sjuhundra år sedan. Vi gick inte alls ihop. Jag vill ha min födelsedag ifred, hahahaa!
37. Vill du ha barn?
Nej... Hahaa! Skojade bara. KLART JAG VILL! ;o)
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Tyska och Nederländska. De två sistnämnda är jag bäst på om jag är berusad. Men i nyktert tillstånd så förstår jag allt men pratar helst inte....
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja. Min axel hoppade ur led och jag blev körd till lasarettet. Det var så nära att jag nog hade kunnat gå dit. Men ändå.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet. Havet. Havet. Men jag är badkruka.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och saker till Mini, Resor, Mat och goa viner.
42. Äger du dyrbara smycken?
Nja, några.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu är det Biggest Loser Sverige. Dels för att Olga är med (jag har använt henne när jag tränat tidigare) och dels för att jag är så imponerad av deltagarna som bjuder på sig själva och sliter häcken av sig för att förändra. Och till sist så är det nog för att jag törstar efter att få börja träna ordentligt igen. Men annars har jag nog inget favoritprogram.
44. Kan du rulla med tungan?
Näe. Men jag kan vika den.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Tveklöst en gemensam kompis till mig och Fina M. Han som fick oss att träffas och bli ett par. Skrattar bara jag tänker på honom faktiskt.
46. Sover du med gosedjur?
Det är en GOSESOL. Inget djur.... En sol. En glad sol.
47. Vad har du för ringsignal?
Iphones vidriga standardsignal.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja. Träskor som farmor målat (konstnärinna) och några tröjor.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Fåtöljen jag sitter i.
50.Flirtar du mycket?
Nej, det tror jag inte.
51. Kan du byta olja på bilen?
Ja, om jag läser i instruktionsboken. Fylla på kan jag göra i sömnen.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Ja. En gång på Autobahn (!) och en gång här i förorten när vi var stressade till flygplatsen för att hinna med flyget till Riga inför Minis insättning.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Kommer inte ihåg vad den heter men det var den senaste av Håkan Nesser.
54. Läser du någon dagstidning?
På nätet. DN.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, men på en månadstidning. Femina.
56. Dansar du i bilen?
Que? Jag sitter ner på ändan och kör bil....
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P4 Stockholm
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
"Posta kuvert. Hämta paket. Köpa papper." För min hjärna är så jäkla slö att jag kan glömma bort vad jag ska göra när jag väl kommit fram till affären...
59. När var du i kyrkan senast?
I Riga. Går alltid in i kyrkor på semestern och tänder ett ljus för mamma.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Ingen. I högstadiet ska man ha favoritkille/-tjej, hehehee. Bildläraren var snäll i och för sig.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Ett dygn. Aldrig längre. Fan, jag hatar tält.

KRAM

2 kommentarer:

  1. Åh skoj att lära känna dig lite via listan också. Och du också bott i Australien? Spännande. Får vi prata mer om sen...Snart händer det. Så spännande.

    SvaraRadera
  2. Ja, absolut!

    Snart är vi mammor. Hajja, vad skoj! :o)

    kram

    SvaraRadera