Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 16 januari 2012

Sömnen

Ännu en morgon utan Mini på utsidan.
Däremot har jag sovit från ca kl 23 igår till kl 6 idag utan att vakna emellan! Och när jag tänker på det så hände samma sak igår. Det betyder 7 timmar sömn på raken. Två nätter i rad. Hur gick det till? Vad är det som händer? Och varför var jag så otroligt trött hela dagen igår när jag trots allt hade sovit så länge under natten innan?
Det är märkligt det där, hur det ändras hela tiden. Och det är Mini som styr förmodar jag.

Inatt drömde jag också att jag konfronterade två inbrottstjuvar här hemma. Jag fick dem att bära in allt de stulit och även ställa allt på den plats de tagit det ifrån. Jag vaknade och var lite sur över att de kom så lätt undan... Men annars har jag noterat att alla konstiga drömmar jag hade förut, inte längre dyker upp. Jag sover drömlöst.
Jag kan också konstatera att jag helt plötsligt tycker att kaffe smakar väldigt mycket vatten (trots att jag tog en extra skopa kaffe i bryggaren nu på morgonen).

Idag ska jag läsa ut en bok som har legat halvläst senaste veckan. Kanske att det blir en liten, liten promenad i området men annars har jag lite pappersgöra att fnula med här hemma.

Huga, det här är nog det långtråkigaste jag någonsin har gjort faktiskt.


The List:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67, VillSåGärna

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina, Esther, Mela

15/1 Jag, Hönsamaja, Fröken m, Bollan

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte, vemvet

18/1 ahns

19/1 Skrutten04



KRAM

6 kommentarer:

  1. Ah jag har inte heller drömt något speciellt på sistone. Som att nätterna är drömlösa. Eller liksom inte starka drömmar i alla fall.

    Hoppas att vi snart får träffa våra små.

    SvaraRadera
  2. Mini kanske låter dig sova nu alldeles innan förlossningen så att du får en massa krafter inför maratonloppet som väntar. :) Det är så spännande nu så jag är alltid lite nervös när jag går in på din blogg. ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tror att du samlar kraft. Nu är det inte långt kvar! spännande.

    SvaraRadera
  4. Tror som ovan att du samlar kraft för det som komma skall :) Hoppas du inte behöver vänta alltför länge nu.. Måste vara väldigt frustrerande. Pepp-kramar till dig <3

    SvaraRadera
  5. Skönt att du får sova utan en massa konstiga drömmar, hoppas att du kan njuta av dagen trots att Mini envist ligger kvar :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Men så är det nog, ja! Det låter logiskt som ni säger, att kroppen laddar inför förlossningen.
    Nu kom hoppet tillbaka, hihii!

    TACK!

    Kramar

    SvaraRadera