Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 4 januari 2012

Tokspel

Jävla hormonstormar. De kan verkligen förstöra allt i ett litet ögonblick. Dagen var så bra men så kom Fina M hem och så sa han något som inte blev rätt (eller typ nåt sånt, kommer inte ihåg vad det var faktiskt) och så började tårarna trilla. Trillandet övergick i toksprutande och ylande om hur hemskt livet är.
Hur jag inte har något eget liv och att ingen ser MIG utan bara den här förbaskade magen (som jag ju tidigare klagat på att ingen ser, men ändå...) och att alla bara pratar om min kropp och inte kan se min hjärna (som uppenbarligen inte fungerar men det verkar inte min hjärna förstå...) och hur ensamt det är hela dagarna och att ingen pratar med mig och hur ont allt gör överallt och att Fina M minsann har det bra som får på sig sina vanliga kläder, inte har ont någonstans och får jobba i flashiga city och gå och äta lunch på restaurang. BUHUUUHUUÄÄÄÄÄ!!!! Snörvel. Snor. Ulk. Jättebebisen Wilda.

Det hela slutade med att Fina M åkte och köpte glass som vi har moffat i oss. Imorgon ska jag åka in till stan och vi ska äta lunch ihop och sen gå till Byggfabriken och botanisera och drömma om inredningar och ändringar som vi vill göra hemma de närmaste åren (med föräldrapenning? Säääkert...!).

Snörvel. Snyft. Nu känns det i alla fall bättre. Bortsett från att jag är så trött på mig själv...


Och så lite ändringar i listan (jo, man får ändra sig):

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?

15/1 Jag, Hönsamaja

16/1 Evelina

17/1 Sara, Charlotte

18/1 ahns

19/1 vemvet

22/1 Esther



KRAAAAAM!

10 kommentarer:

  1. Du är fantastisk! Så rakt på ärlig och helt naken! Jag längtar faktiskt mer att få träffa dig än Mini (får jag säga så?) Jag hoppas så att jag kan komma någon gång senare i år och se om din humor och medmänsklighet är lika fantastisk live ;-)Men Mini blir naturligtvis otroligt rolig att få se också - fast då finns risk att jag blir som anonym - dvs en "bitterfitta"....
    Du verkar dessutom ha begåvats med en osannolikt fantastisk karl! Heder åt honom - fixa glass och boka lunch, ojojoj!
    Än en gång kramar i mängder.

    SvaraRadera
  2. Shit jag glömde gissa....12/1

    SvaraRadera
  3. Och alla dom där känslostormarna är ju så normala och så ok och så som det ska vara.. OCH - i sånna lägen äre fasen skönt att vi har män med tålamod :].

    kram pårej!!

    SvaraRadera
  4. Ååååh, TACK! Tusen tack!
    PRECIS vad jag behövde höra/läsa! Jag blir sjutton rädd för mig själv just nu nämligen... ;o) Hoppas att jag får behålla mitt vanliga "jag" i fortsättningen, hihihii! I alla fall tills vi ses.
    Och bitter får alla vara som kämpar tycker jag. För det är jag för sjutton själv fortfarande eftersom min hjärna är lite för trög nuförtiden. Den har liksom inte fattat att jag är gravid tror jag...
    Och jo, ibland är Fina M helt fantastisk även om jag försöker att svartmåla honom ibland, heheheee.

    Noterar den 12:e!

    Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Hahaha "jättebebisen Wilda", det var ett bra uttryck för det är verkligen så man beter sig. Som en jättebebis. Men han är fin din M som verkar ta det för vad det är - hormoner. KRAMAR i massor :-)

    SvaraRadera
  6. Fy tusan för hormonstormar. Klart du är trött på att vara ockuperad av någon som visserligen är enormt efterlängtad men som faktiskt tar på krafterna. Och håller med ovanstående, våra män är fantastiska! Själv vill vill i alla fall jag inte ens vistas i samma rum som mig...

    Gissning: hmm..10/1 får det bli även om jag hoppas Mini kommer ut innan dess.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hjärtat...Jag har tänkt på dig. RING mig!!!! Jag är vaken från och med nu (5,30)... Ska köra A till jobbet... Jag kan komma över till dig nästa vecka, (om inte Mini behagat komma ut än)...och ta en fika. Ta med en chokladask. Eller kom till mig...så gör vi något.
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Du är så bra. Du är precis som man ska vara :)
    Precis som man bör vara när man bär en annan levande människa inom sig.
    Så klart du tröttnar! Och det är precis som det ska vara!
    Kämpa på, snart är hon ute!
    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Jag tror på den 12e! Och dina känslor är både vanliga och helt normala.. Kram.

    SvaraRadera
  10. TACK allihop! Vad vore jag utan er? Förmodligen ett vrak.

    KRAMAR

    SvaraRadera