Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 7 januari 2012

Lugnet före stormen?

Slog upp ögonen och kände efter. Nej, inte en tillstymmelse till Mini. Ingen värk, inget vatten, ingenting.
Mini rullade runt lite och det blev lite, lite värk men den räknas inte för det var så lite. Denna väntan... Fy, tusan vad dagarna går långsamt! Det gäller verkligen att jag aktiverar mig annars blir jag galen. Det har vi ju sett prov på tidigare menar jag, hihi!

Igår blev det introduktion i Twilightvärlden. Min kompis skulle lära oss andra om Twilightfilmerna så vi såg två stycken på raken. Pew! De var väl ok, men den där tonårshypen kring filmerna är just inget mer än så, en tonårshype, enligt mig. Även om det faktiskt var en bra story och fantastiskt filmat. Det bästa var lunchen och godiset och snacksen, hihii! Och att träffa kompisarna så klart.

Idag blir det mer kompisumgänge. Julgransplundring. Trevligt, trevligt. Jag ska ta ett långt bad som förberedelse så dagen blir nog inte mer än så. Slapp och trevlig.

Förresten, mitt hår har blivit tjockare! Det känns verkligen. Eftersom jag har ganska tunt och trist hår i vanliga fall så känner jag mig som en filmstjärna (i håret, alltså, ingen annanstans....). Efter förlossningen lär väl allt trilla av i samma takt som hormonerna lämnar kroppen gissar jag. Så det är bara att njuta på så länge. Av mitt enooorma hårsvall (ok, jag överdriver lite...men bara lite...).

Och så har vi idag tagit den obligatoriska magbilden. Förhoppningsvis den sista standardbilden innan Mini kommer. Ni hittar den under Gravidbilder.

Och så listuppdatering:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?

15/1 Jag, Hönsamaja

16/1 Evelina

17/1 Sara, Charlotte

18/1 ahns

19/1 vemvet

22/1 Esther



KRAM

13 kommentarer:

  1. Oh tänk om vi får samma dag. Det är så nära nu. Tänk vilken resa det är att vara gravid. Hur annorlunda livet kommer att vara efteråt. Häftigt. Massa med lycka till nu. och säg till om du behöver någon att gå ut och gravid-gå med så hänger jag gärna på. Tänker mig att nästa vecka ska jag gå långa promenader för att kanske sätta igång det hela en smula :) Kram

    SvaraRadera
  2. Vänta du bara, till den 10:e , muhaha...3 dagar kvar, om jag och de andra gissat rätt...

    Hoppas du får en underbar dag.

    Massa kramar.
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Miss Baglady: Jaaaa! Tänk om vi pluppar samtidigt! Vad kul! Jag hojtar nog till om jag vill ha promenadsällskap. Du med hoppas jag!
    Och så har jag samma planer som du. Imorgon ska jag börja gå runt i kvarteren här. Som en blådåre. Nu ska hon ut!

    Luiza, som jag hoppas att du har gissat rätt! Och så vill jag se dig och din fina mage snart igen. :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Nära, nära nu ;)

    Tittar in titt som tätt och väntar med dig. Det här är spännande!!!

    Kram och ha en härlig lördag

    SvaraRadera
  5. Kul att se dig här också!

    Ha en skön dag du med.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Men hallååååå...
    Mini har sagt till mig, att hon inte har lust att komma ut förrän den 15. En söndag. Och söndagsbarn föds med silversked i mun... eller nåt sånt, gammalt ordspråk... ;)
    Hon ville vänta tills allt var jul-at klart, sa hon. Tjugondag Knut dansas julen ut, och det är fredagen den 13... Så två dagar efter det, tyckte hon var lagom. Och jag höll med... ;)

    Så nu vet du!! :)

    KRAMRKAM

    SvaraRadera
  7. Åhh nu är det så nära.. Men det är så långsamt oxå, med Rebecka körde det inte igång förrens BF+10(hon är född BF+11) och jag mådde kanondåligt på dagarna efter BF, grät varje dag och ville mest ligga å kolla på film i nån slags koma. När det väl var på gång så skyllde jag allt på att jag hade ätit massa choklad(är laktoskärnslig)och vägrade inse att bebisen ville ut trots att jag fick andas mig igenom värkarna, sen gick vattnet och då förstod jag :-)
    Jag är själv i v.37 och räknar ner dagarna till mitt KS, nu är det så nära men ändå sååå långt kvar

    Kramar KarroBarro

    SvaraRadera
  8. Åååh, det där skulle nog kunna ha varit jag, hahahaaa!
    När är ditt KS? Har glömt vilken dag (för jag tror du har skrivit datumet förut), sorry!
    Spännande!!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Jag har svarat i ett PM på familjeliv.
    Kram/KarroBarro

    SvaraRadera
  10. Fiiiina magen <3

    Tyckte också det gick så långsamt i slutet, kändes som man varit gravid i evigheter och man längtar efter den lilla knodden som bökat runt där inne. Men nu är det inte långt kvar för er :)

    Ja, mina hollywoodlockar (eller ja....kanske intebriktigt) har börjat tunnas ut, dessutom bär man den nya parfymen: kräks och sur mjölk. Hihi....man är såååå sexig, men jag kan inte bry mig mindre ;)

    Ha en härlig helg!! Kramar!!

    SvaraRadera
  11. Jag har ju glömt att gissa datum! Jag tror att Mini kommer om en vecka. Alltså den 14:e. :)

    SvaraRadera
  12. Men vad nu då? Ingen Mini? Och jag som var så säker på den 6e....

    Nåväl, inte ens jag kan ha rätt jämt ;-) Får man gissa om? Isf gissar jag på tisdag den 10/1. Tisdagar är bra dagar, Molly är född en tisdag och hon är hur bra som helst ;-)

    Kram

    SvaraRadera