Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

torsdag 12 januari 2012

Sista inredningen gjord

Jag har glömt att visa blöjbytarhörnan som vi gjort i tvättstugan. Vi ville ha den där dels för att det finns rinnande vatten, plats i skåp för babyprylar men även plats för en rejäl blöjsoptunna.

Väggen var helt tom tidigare men med en bänkskiva från IKEA, två justerbara bordsben och en stadig trälist i väggen så blev det riktigt bra till slut. Skivan är lätt att ta bort om vi måste byta ut värmepannan (till vänster).
Det lilla skynket inunder bänken har jag sytt av tyg från IKEA och för att göra det lätt att hänga upp och ta bort så har jag använt mig av en vanlig duschstång som upphängningsanordning.
Under bänken står en stor Brabantia som ska svälja alla blöjor är det tänkt. Jag vet, inte alls så himlans miljövänligt men nu kör vi på det....

I korgen till vänster har vi våtservetter, tvål, salva och plats för annat som kan tänkas behövas. I korgen till höger har vi staplat blöjor.
Bokstäverna på väggen är för att vi har tråkig humor... Eventuellt hänger vi upp en mobil i taket för Minis skull. Får se hur vi gör med det. Annars får hon leka med en tom toarulle eller nåt om hon blir uttråkad, heheheee... Ok, jag ska jobba lite mer på att bli den där apperfekta morsan...


Jag har kikat en del på en väska att ha alla prylar i när man är ute på vift men inte hittat någon jag gillar. Så kom jag på att jag har en laptopväska från Golla som är stor och rymlig och som jag nästan aldrig använder. Den har också flera olika fack och liknar en barnvagnsväska när man tittar inuti den. Så den får det bli! Jag gillar färgen också. Den kommer att matcha och pigga upp vår svarta barnvagn galant!

Ser nu att det där med att jag gillar färger verkligen syns.... Fina M är mest kär i färgen röd medan jag gillar när det är mycket färger tillsammans.

Och till sist: igår var en märklig app-dag. Det var då Babygruppens gravidapp visade 100%.

Mycket märklig känsla!


KRAAAAAM!

15 kommentarer:

  1. Mycket tjusig barnhörna =) Jag tycker er humor är askul =)

    SvaraRadera
  2. Men det var själva djävulen vad jobbigt det var att komma fram till kommentarsfältet idag då =(!!!
    Säkert min server, den idioten.

    Hur som helst , hehe...

    Gillar blöjhörnan skarpt!!! Särskilt "BAJS" hahaha...

    Och en sån där laptop väska har jag med, som jag aldrig använder, i samma färg =).

    Hoppas du får en bra dag, finaste.
    Kram/
    Luiza

    SvaraRadera
  3. Nu var det länge sen jag kommenterade, men kikar dagligen in och kollar läget. Gillar verkligen texten ovan skötbordet ;)
    Och önskr er lycka till på förlossningen, och hoppas den blir fin. För det finns inget finare än att föda ett barn till världen ;)♥

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag hade också svårt att välja skötväska och köpte detta man har med sig i sin vanlig handväska. Jag älskar att det är så smidigt eftersom jag hatar bära en jättetung väska runt som innehåller massor man inte behöver. Fin hörna! Köp en mobil, vår bebis älskade sin. Köpte en med insekter från ikea. http://www.inthepocketbaby.se/?pageID=2&productID=6

    SvaraRadera
  5. Men titta där hänger ju vår köksgardin ;-)

    SvaraRadera
  6. Tack! Vilka fina kommentarer! :o)

    KRAAAAM

    SvaraRadera
  7. Åh himla fint nu har gjort. Och haha på BAJS-bokstäverna. Humor.

    SvaraRadera
  8. Kanonfin hörna!
    Blir alldeles inspirerad för vi ska också bygga en egen, eller ja, omvandla en del av köket nära vasken till skötbord.
    Gillar er humor! :-)

    SvaraRadera
  9. Texten på skötbordet är ju det bästa. Gillade denna hörnan skaprt!!

    Nu hoppas vi att mini snart tittar ut! Så spännande!! :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Åååh, fina ni! Tack!
    Kul att inte bara vi har tråkig humor, hihi!! ;o)

    Kramar till er!

    SvaraRadera
  11. Underbart! Snor idén till vårt framtida skötbord. Vi har samma humor!

    SvaraRadera
  12. Superfint! Gillar också er humor!!

    Livan

    SvaraRadera