Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 8 januari 2012

Olika slags magont...

Ännu en dag utan Mini på utsidan... Suck.
Vid 5-tiden imorse hade jag en riktigt rejäl sammandragning. Jag var på väg ut från toaletten (var annars?) och så gjorde det ont i magen helt plötsligt. Ganska rejält. "Nu!", tänkte jag. "Nu händer det!"
Men det gjorde det inte. Det gick över och kom inte tillbaka. Det var nog snarare bara lite trångt i magen efter maten från julgransplundringen OCH pastamiddagen direkt efter... Med andra ord, liiite för mycket mat igår. En sammandragning på det liksom så är väl lite magont helt normalt. Så ingen Mini ännu.

Tänk, det är inte ens den 11:e ännu och jag går redan och tror och hoppas att Mini kan komma nu. Hur ska det då inte bli efter den 11:e? Jag kommer att krevera.

Idag har Fina M och jag bestämt oss för att prova en profylaxkurs online. Återkommer med utvärdering efter den är utförd. Jag är myyycket skeptisk medan Fina M är mer välvilligt inställd.

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina

15/1 Jag, Hönsamaja

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte

18/1 ahns

19/1 vemvet

22/1 Esther



Kramas där ute!

7 kommentarer:

  1. sista tiden är så dryg - men det är nära nu! Jag röstar på den 16/1 (fast det är ju bara en vecka ändå). Mitt bästa råd är SOV varje sekund ni kan nu :) - Snart förändras era liv för evigt och det är förstås helt underbart!

    Lycka till med allt nu.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag ska absolut ta ditt råd på allvar. Att sova låter som en av de bästa förberedelser man kan göra, hihihii!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det är drygt att vänta, hoppas du kan tänka på något annat lite. Profylaxen räddade mig, utan den vet jag inte hur jag skulle fött barn. Hoppas att det hjälper dig också :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Usch och fy för den där väntan och blä för alla känna-efter-händer-det-nu-känslor!!! Men snart är det över.
    Säger som Nenne; försök att vila/sova alla stunder ni kan och får.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Detta är sååå spännande :-) Eftersom du inte uppdaterat på länge så trodde jag faktiskt att du var på BB :-) Kram

    SvaraRadera
  6. Hmm, jag får skärpa mig med uppdateringarna helt enkelt så att ni inte blir lurade, hihihii!
    Helt otroligt att det snart är dags. Jag får ta och praktisera profylaxen och sovandet så här i slutet. :o)

    KRAAAAAM

    SvaraRadera
  7. åh men den ska ju komma i morrn ;)
    Profylax var väl bra, jag tror inte att jag andades "rätt" under förlossningen, men jag andades. Och det är nog det viktiga att komma ihåg att slappna av och andas igenom värkarna. :)

    SvaraRadera