Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

onsdag 18 januari 2012

Känner efter lite

Alltså, är det någon annan som varit gravid där ute, och som fått känslan av blodstopp i huvudet lite då och då under slutet av graviditeten (senaste veckan)? Jag menar allvar. En obehaglig känsla är det! Och jag undrar så vad det beror på. Det spelar ingen roll om jag sitter, står eller ligger ner.

Och så denna obehagliga känsla av att vilja göra nr 2 hela tiden... Men jag ska inte gå in på detaljer. Lovar.

Imorgon ska jag ta upp ämnet hinnsvepning. Vad tror ni om det? Kan det vara något? Det känns som en lite "oskyldig" och ganska naturlig igångsättning som kanske kan hjälpa till på vägen.

Dagens eftermiddagstankar liksom...

KRAM

9 kommentarer:

  1. Jag är som sagt säker på att det var det som drog igång min förlossning, det började hända saker i kroppen på eftermiddagen och sedan tog det ett dygn drygt tills allt startade.

    Var beredd att det gör ont bara och att man blöder efteråt, men vad gör man inte? Jag var desperat kändes det som ;)

    Teori om att att vilja göra nr 2 hela tiden, tror det är förlossningen som är på gång och att det trycker på neråt - kanske är Mini hos dig snart :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. När jag läser vad du skriver här, ffa den dr känslan att vilja göra nr2, så tänker jag att det är något på G. Har du märkt av någon slempropp?

    Kram

    SvaraRadera
  3. På mig hjalpte hinnsvepning. Startade efter ett dygn med en rasande fart:) lite som en bomb som damp ner plötsligt;)

    SvaraRadera
  4. Så nr 2 är alltså ett hyfsat säkert tecken? Hoppas verkligen det! Men ingen slempropp ännu. Allt är helt lugnt... suck.

    Hinnsvepning kanske är något ändå. Jag ska i alla fall fråga vad läkaren tycker också.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tror det trycker neråt, så Mini är på väg, sakta men säkert!! :D
    Jag gjorde hinnsvepning med första barnet, fast då hade värkar börjat och slemproppen hade kommit.
    Åh, hejja hejja nu Wilda och Mini!!
    Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  6. Jag har ingen susning om vare sig ett två eller tre ;)

    men jag har kramar, i massor!!

    SvaraRadera
  7. Esther, i den här takten kanske ditt första gissningsdatum på den 22/1 inte var så dumt ändå! ;o)

    Kramar är bäst, jagvilljagkan!! :o)

    KRAAAAAM!

    SvaraRadera
  8. Jag hoppas inte det!! :O
    Jag tog 11 dagar över tiden, för det var så länge jag gick över tiden med mitt första :/
    Usch, jag kommer ihåg hur hopplöst det kändes - som om han aldrig skulle komma ut!
    Jag lider med dig.
    Fast jag tror att Mini kommer snart, inom ett par dagar.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Fick två hinnsvepningar på bf+9 och tyckte inte att det gjorde så ont som alla säger. Värt att testa! (blev igångsatt dagen efter då jag var öppen 3 cm, så det kan ha hjälpt en del).

    Lycka till hos läkaren idag.

    Kram,
    XB

    SvaraRadera