Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 15 januari 2012

Förväntan

Ingen Mini ännu... Bara frukost än så länge.
Men idag kändes det inte ens som om jag är gravid när jag vaknade. Magen har sjunkit ner ytterligare och att andas är jättelätt jämfört med tidigare. Men Mini rörde sig och är det något jag blir glad av så är det när hon rör sig. Då får jag bekräftelse på att hon lever och finns i allra högsta grad. Nu kan det inte vara alltför långt borta.
Både Fina M och jag vill gå och lägga oss tidigt för att sova varje kväll. Enbart med förhoppningen att vi ska få vakna till värkar eller att vattnet går, hahaaa!

Återigen denna väntan. Under alla behandlingar har vi väntat. Jag har varit otålig och man får vänta på allt jämt. Den här väntan är nästan som att ruva men det här är en mer positiv väntan än den nervösa, tudelade ruvarväntan. Att ruva är värre. Det här är en rolig, om än förbaskat jobbig, väntan. För-väntan. Förväntan.

Idag är dagen jag gissat på att Mini kommer. Jag undrar jag... Det blir nog senare. Just nu känns det så i alla fall. Det kan bli ytterligare en lååång dag idag.

Uppdatering:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67, VillSåGärna

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina, Esther, Mela

15/1 Jag, Hönsamaja, Fröken m, Bollan

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte, vemvet

18/1 ahns

19/1 Skrutten04



KRAM

5 kommentarer:

  1. ÅH! Jag hoppar in här varje morgon i förhoppningen att du ska ha skrivit att ni åkt in. Jaja, hon kommer när hon är mogen helt enkelt :-) KRAM!

    SvaraRadera
  2. Det första man gör är att titta in här :)
    Jag tror oxå hon kommer när hon är redo, eller när hon busat klart med mamma och pappa ;)
    Torsdag är ju inte så långt borta heller, måste vara skönt att ha det datumet iaf.
    Hejja Mini, kom ut nu!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Psst! Du har en liten award att hämta inne hos mig!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Fick en känsla av att ni åkt in nu. Hoppas det är så och att nästa inlägg handlar om att du blivit mamma! Följer dig med spänning!

    Kram

    SvaraRadera
  5. :o) Näää, tyvärr så har vi bara sovit hela dagen nästan....
    Tack, goa du!

    Kram

    SvaraRadera