Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

lördag 14 januari 2012

Statusrapport

Fina M köpte ananas igår. Nu sitter jag och äter den till frukost. Otroligt mättande och om det inte får fart på Mini så är jag övertygad om att den får fart på tarmarna, hehee.
Sen blir det en promenad. Det har Fina M bestämt. Han vill visst ha ut Mini lika mycket som jag, hahahaa!
Kanske att vi försöker våldgästa bästaste bästisen också.

Mini rör sig som vanligt. Inte lika kraftigt men lite då och då. Det hugger till lite där nere ibland, sammandragningarna kommer då och då och magen känns jobbig och i vägen. Idag. Tänk om hon kan ta och komma idag. Jag har fått för mig att hon kommer inatt efter kl 24. Men just nu känns det som att hon aldrig kommer att komma ut.
En tanke som snurrar mycket nu är: Jag skulle ha hävdat att jag ska ha planerat snitt. Då hade jag i alla fall vetat mer om när hon skulle komma.
Så desperat är jag. Jag VILL att hon ska komma. NU.
Men det vet ju alla vid det här laget.
Hon ligger nästan enbart på min vänstra sida i magen. När jag ligger på rygg så sparkar/bökar hon runt i ryggen på mig. Jag tycker att det är ganska oskönt och lite obehagligt. Ibland sparkas det lite i höger sida uppe vid revbenen också.
Ibland, mellan sammandragningarna, så känns det som om hon ligger på tvären i magen. Den är stor på tvären liksom. Midjan buktar kraftigt utåt i båda sidor (kanske är det pizzan från igår, hehee?). Så tror jag att det är nu, i denna stund. Samtidigt så känner jag hur det sticker till neråt så jag får inte ihop det riktigt.
Hur som helst, det är status just nu. Inget direkt nytt...

Listan igen:

3/1 FC

6/1 Erika, Cissa

7/1 XB

8/1 Cookie

9/1 Yevonde, Jessica

10/1 Mette, Luiza, ruht, bebisfron, Cissa

11/1 Anna, Fina M, Fröken solstråle, Mallan

12/1 intenzimo, Livets underverk, Dina, sara, Elin, Längtan67, VillSåGärna

13/1 Tea, Milla, KarroBarro, Dreams can come true, Bästaste Bästisen

14/1 Fia, Sofie, Allting går..eller?, Carina, Esther, Mela

15/1 Jag, Hönsamaja, Fröken m, Bollan

16/1 Evelina, Nenne

17/1 Sara, Charlotte, vemvet

18/1 ahns

19/1 Skrutten04


KRAMAR

7 kommentarer:

  1. Tagga ner! Finns få saker som är så irriterande som kvinnor som hysteriskt ska "driva" ut sina barn ur magarna. Visst ni har väntat länge och allt det där men hey du vet att det handlar om dagar kvar nu så SLÄPP HYSTERIN så ska du se att det går snabbare. Väntar mitt andra barn som har BF om 14 dagar och med inställningen att den kommer när det kommer kan jag unna mig att njuta hela graviditeten ut. Vill gärna ha ett barn till efter detta men tanken på att detta kan vara sista gången jag är gravid får mig att vilja njuta av varje dag för den gåva det faktiskt är.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Släpp hysterin själv du. Om du blir så jävla irriterad så behöver du inte läsa här. Jag bollar mina tankar bäst jag vill.
    Sitt du bara och njut av din egen graviditet istället. Bry dig inte om min.

    Dessutom är ananas apgott.

    SvaraRadera
  3. Haha, svar på tal, som vanligt :-) Det där som sticker är som du håller på att öppna dig. Mitt råd är VILA! Kramar :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blir ju så trött på sånt där dravel, hihihii!

    Litar på dig! Jag vilar. Men bakar lite bullar i alla fall. Det borde funka väl? :o)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Stickandet låter lovande! :D
    "Anonym" tror jag inte ens vart/är gravid. ALLA är otåliga på slutet, alla, annat vore väldigt onaturligt!
    Hejja Wilda och hejja Mini!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Iiiih! Tack! :o)

    Tyvärr kunde jag inte låta bli att skriva ett inlägg om det... Men du har ju rätt. ALLA är väl otåliga! :o)

    KRAAAM!

    SvaraRadera
  7. Klart man vill träffa sin unge nu, inget konstigt. Heja Wilda och Mini! Snart snart!

    SvaraRadera