Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

måndag 30 januari 2012

Mer bad

Nytt bad idag för lilla Mini. Egentligen vill jag inte bada henne för ofta, av någon anledning jag inte har en aning om, men ändå... Så det blev som Fina M ville, vi badade Mini.
Med råden från Cissa om att heeela kroppen ska vara i vattnet så gick det bättre och Mini tyckte att det var behagligare än förra gången. Skönt! Och så råkade vi skvätta vatten i ögat på henne. Mindre skönt och lite gråt... Så badet blev inte så jättelångt den här gången heller. Mest kanske för att mitt veka mammahjärta bara ville plocka upp sin goaste kärlek, lägga henne i en handduk och krama henne hela tiden.
Fasiken, vad jag har blivit mjäkig! Det enda jag vill är att pussa och krama på Mini. Bara ha henne nära och titta på hennes utforskande ögon. Inget annat vill jag göra. Tiden kan få stå stilla liksom.

Något annat händer inte i mitt liv. Jo, det kanske det gör men jag tycker inte att något annat är så intressant. Tror jag. Eller, jo, det gör jag ju men inget som jag kommer ihåg någon längre stund liksom.
Jag har i alla fall beställt ett babynest av Nenne förresten! Eller "Lilla Vilda" som hennes nystartade företag heter. Vi använde ett sånt på BB och kom på att det är ultimat om man reser kortare resor, vilket vi ska göra det närmaste halvåret. Nenne syr kanonfina grejer för den som är intresserad. Det ska bli kul att se fler av hennes alster längre fram.

Jag ska visst ta tag i det där med babysim också... Inte bara titta på min vackraste lilla dotter hela tiden. Kärlek.

KRAM

15 kommentarer:

  1. Tja =) Varför inte. Bara att passa på!

    SvaraRadera
  2. Njuuuuut så länge du bara kan för den där nyföddhetstiden går så fruktansvärt fort! :)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter! Klart du går helt upp i din underbara dotter, kan inte komma på något annat som skulle kunna vara intressant när du har henne.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår att du njuter, gör det för hjärtats lust. Det är fantastiskt :)

    Vilka fina nest, visste inte att det fanns färdiga så vi hade ett ihoprullat lakan när dottern var mindre.

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack! Får nog tyget snart så att jag kan sätta igång :)

    SvaraRadera
  6. Jag har inte badat mina barn allt för mycket, särskilt inte när det är så här kallt. Man tvättar ju bort det naturliga skyddande fettet från kroppen, och de blir ganska torra. Man kan ju ha lite olja i badvattnet eller smörja in dem, men om man kan låta bli att smörja varför göra det liksom? Så små blir ju knappast smutsiga.

    Så kanske du tänker om du inte vill bada?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så tänker jag nog. Är själv ett gammalt eksembarn med torr hy och en liten bebishud ska inte "slitas" på i onödan enligt mig. :o)
      Men vi smörjer henne med olja så klart!
      Och när det är kaskadspya i hela håret så behövs det en tvätt ibland även om mamma helst inte vill det.... Hehee.

      Kram

      Radera
  7. Massor med grattiskramar till er lilla tjej! Hoppas ni mår bra alla tre. Tänker ofta på dig (er)

    KRAAAAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååååh, många kramar till dig! Tänker på dig också.

      Kram!

      Radera
  8. Jag kollade på länken om "baby nästet" och som jag även skrev på den sidan - snöret där ser riktigt farligt ut!
    Visst när de är precis nyfödda och inte kan röra sig, men sen, neej!
    Det ska inte finnas några snören eller annat som barnet kan fastna och strypas i!
    Skulle aldrig använda en sån till mitt barn!!

    Så du vet. Det vore det hemskaste om det hände er lilla något!

    Mvh / Elena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst vore det hemskt om det hände Mini något?! Tänk, vilken tur att det finns så uppmärksamma människor som du som kan kliva in och förklara för mig hur saker och ting fungerar.

      Sorry, men jag kan inte alls lyssna på såna där "goda" råd. Jag gör det jag tror är bäst för oss som familj. Ett snöre på ett babynest är inget som stryper ett barn. Vi ska inte lägga snöret i nästet... Det ligger under nästet...

      Radera
  9. Oj, det kändes otrevligt. Vad onödigt.
    Men visst kör på din linje, för du vet säkert allt om barn.
    Förstår inte din försvarställning, är det fel med råd?

    Ett till gott råd - klipp iaf av snörena. Du anar inte vad som kan hända!

    /Elena

    SvaraRadera
  10. Ja, jag har sagt det otaliga gånger förut här på bloggen och jag säger det igen: att använda en trevlig ton när man skriver här är ganska väsentlig.
    Din tidigare kommentar har ingen trevlig ton utan en ton av nedvärderande av både min och Nennes kompetenser och intelligens. Att avsluta varje mening med ett utropstecken är mer påståenden eller kommandon snarare än råd. Du ser, jag gillar inte när folk säger åt mig vad eller hur jag ska göra något, eller ger intrycket av att jag inte förstår vad jag gör.

    Jag har fått många goda råd av snälla människor här på bloggen men aldrig har jag uppfattat dem på det sätt du skriver. Du säger åt mig hur det ska vara och gå till och det gillar jag inte alls.
    Och det är inte det minsta onödigt. Det här är ingen Familjeliv.se-blogg/tråd. Det här är MIN blogg där jag blottar mitt innersta privatliv. Jag är moderator, jag bestämmer. Det är envälde som gäller.

    End of discussion.

    SvaraRadera
  11. Det var inte meningen att låta så, det var meningen att med all välmening påpeka en sak.
    Strunt samma. Alla gör som de vill.

    Kan tillägga att jag har AS och har svårt att formulera mig.
    Men man måste kanske skylta med sina egenskaper för att få förståelse.
    Alla är inte otrevliga och säger åt dig vad du ska göra.
    Det ville iaf inte jag.

    /Elena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då tar jag det som ett gott råd istället för ett kommando.
      Det är ytterst få som är otrevliga men ibland dyker det upp en del såna och då blir jag avig helt enkelt.

      Kram på dig

      Radera