Me, myself and I

Välkommen hit!
Här läser du om min färd genom ivf:er och äggdonation.

söndag 1 januari 2012

Slappardag och att gissa

Vilken skön dag! Jag sov ända till 9:30 och när jag vaknade var jag fortfarande stentrött. Det kändes som om kudden satt kvar i ansiktet på mig.
Vid frukosten kom vi på att det vore trist att behöva krångla med en barrig julgran när Mini har kommit så vi bestämde oss för att släpa ut den, hugga den i stycken och sen elda upp den.
Sagt och gjort, ut med skräpet bara!
Eftersom vi hade en del gammalt överblivet virke så passade vi på att elda upp det också. Så hela dagen har vi suttit vid brasan och eldat. Hur mysigt som helst! Det borde vi göra varje år. Vi fikade med kaffe och banankaka också.


Mini var med och sparkade mig i revbenen några gånger och vi pratade om hur hon kommer att reagera första gången hon ser en brasa. Tänk vad många "första gången" vi kommer att få vara med om.
Efter eldandet så stank vi så mycket brasa att det blev bad med alkofri öl och prat om ditten och datten som festen igår, bygga-nytt-hus-drömmar, badtemperaturer när man är gravid (jag badar ganska kallt för att undvika minsta överhettning), vad som händer om vattnet går när man är i badkaret, när man säger pinsamma saker och en massa annat som hör livet till.

Nu ska det bli sedvanlig nyårsdagspizza och filmer i överflöd. Och tv-kanalerna är tillbaka! Bilden är fortfarande rutten men det gör inget just nu. Intressant att veta, va?

Nu till något viktigare och roligare! Om ni vill... Jag tänkte sammanställa en lista på gissningar om datum på när Mini kommer. Själv pendlar jag mellan den 7/1 och den 15/1. Så tyvärr är jag ganska dålig på att bidra till godtyckliga gissningar.

Så här ser listan ut från och med nu:

15/1 Jag
10/1 Mette

Inte många gissningar (vet inte om Yevonde gissar på 9/1?) men ändå... Kul med lite gissningslek. Den som kommer nära vinner ära och evig beundran!
Kom igen och gissa nu'rå!

KRAM

22 kommentarer:

  1. Jag tror hon kommer den 10/1 =).

    Kramelikram.

    SvaraRadera
  2. Jag säger 12 januari :)

    Här blev också pizza idag, skönt att bara ta en dag off, kram

    SvaraRadera
  3. Jag måste ju också säga den 12:e eftersom min skrutta kom då, fast förra året. :-)
    Kram.

    SvaraRadera
  4. 17 januari tror jag det är dags!:-)

    SvaraRadera
  5. Hmm, min ytterst kvalificerade gissning är... 19 januari. Japp.

    SvaraRadera
  6. 8/1 är min gissning :)
    //Cookie

    SvaraRadera
  7. 13/1 säger min magkänsla

    Kramar/KarroBarro

    SvaraRadera
  8. Mysigt med brasa!! Verkar som ni haft en härlig nyårsafton.

    Min magkänsla säger också 13/1 ;)

    Kramar och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  9. Vilket datum är hon beräknad till? Kram

    SvaraRadera
  10. hehe klart det blir den 9e! På eftermiddan.. :)

    SvaraRadera
  11. Jag gissar på den 14:e - det är min födelsedag (och då måste du ge henne till mig i present eller hur? *skojar bara*)

    SvaraRadera
  12. Eller nä förresten, jag tror förstås att det går igång inatt men hinner bli 3/1 innan hon är ute ;-)

    SvaraRadera
  13. Jag tror att hon kommer den 12:e

    SvaraRadera
  14. 14/1 hoppas jag på, det är min dotters födelsedag ;)
    Men jag tror Mini vill ut tidigare, 7/1 är min gissning!

    Kram,
    XB

    SvaraRadera
  15. Vad kul med så många gissningar!
    Listan kommer strax.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Tack, då tror jag att hon kommer den 13e! Kram

    SvaraRadera